از سمت وزارت صمت تهدید شدیم

معاون عملیات و نظارت بورس کالا در خصوص عدم عرضه خودرو در بورس کالا گفت: خودروساز راهی جز عرضه در بورس کالا ندارد.

به گزارش بیدار بورس،جواد جهرمی در نشست خبری بورس کالا با تاکید بر حذف رانت در بورس کالا اضافه کرد: بعضی ها این چارچوب رو درک نکردند یا درک این موضوع به نفع آنها نیست.
وی در خصوص عدم عرضه خودرو در بورس کالا گفت: خودروساز راهی جز عرضه در بورس کالا ندارد.
وی افزود: با خودروسازهای متفاوتی در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا مذاکره شده است برای مثال روند مذاکرات در خصوص عرضه هایما و تارا روند مثبتی داشت اما با تغییر رییس آنها روند مذاکرات کند شد. 
جهرمی تاکید کرد: شاهین پذیرش شد بعد آن بهمن وانت عرضه معامله شد و منع قانونی نداشت اما فردای عرضه وانت، وزارت صمت اعلام کرد که این روند غیرقانونی است. طبیعتا بورس کالا برای این ادعا درخواست مدارک قانونی از وزارت صمت کرد اما با غیرقانونی بودن تهدید شدیم و درنهایت هم مدرکی ارائه نشد. 

بورس کالا فقط مستندات قانونی میخواست
معاون عملیات و نظارت بورس کالا ادامه داد: در وزارت صمت درخواست عرضه دیگنیتی و فیدیلیتی در بورس کالا را داشتیم و محدودیتی اعلام نشد.
 وی افزود: نامه‌هایی ارائه شد اما با توجه به این موضوع که نامه ها برای ما الزام آور نیست و بورس کالا می‌تواند عرضه را متوقف نکند، اما از طرف مقابل فشارهایی به وزارت اقتصاد وارد شد، درحالی‌که ما تنها خواستار مدارک و مستندات قانونی جهت جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا بودیم. 
جهرمی ادامه داد: تا صبح روز عرضه هیچ مستند قانونی از سمت وزارت صمت ارائه نشد تا صبح عرضه دو تا مستند قانونی ارایه کردند که یکی از آنها روال قانونی نداشت. 

چرا مصوبه سال گذشته صبح روز عرضه ابلاغ شد؟
وی افزود: مدرک دوم مربوط به مصوبه سران قوا بود که این مصوبه برای سال گذشته بوده است اما نکته مهم این است که چرا تا صبح روز عرضه این مصوبه ابلاغ نشده بود. 
جهرمی ادامه داد: با این حال شورای عالی بورس در این خصوص جلسه کمیسیون تخصصی گذاشت درواقع اعضای شورا موافق عرضه خودرو بودند و قرار است در هفته‌های آتی تصمیم قطعی در این خصوص گرفته شود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 19039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =