تحلیل کوتاه نماینده مجلس از نتیجه عرضه خودرو در بورس کالا

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار رفع مشکلات بازار خودرو بوده و قیمت محصولات کاهش نیز خواهد یافت .

به گزارش بیداربورس، مصطفی طاهری در پی موافقت شورای عالی بورس و وزارت صنعت با از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا گفت: این اتفاق منجر به تناسب عرضه و تقاضای واقعی بازار و حل مشکل اختلاف قیمتی شده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده است. بنابراین عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار برای رفع مشکلات بازار است.

وی ادامه داد: با اختلاف قیمت مشخصی و افزایش نیاز بازار، فروش کالا بهتر است از طریق بورس کالا انجام شود. این ساز و کار موجب کاهش قیمت می‌شود. زیرا دو نرخی بودن خودرو از بین رفته، تقاضاهای کاذب بازار حذف و تنها مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است. با عرضه خودرو در بورس، قیمت  ها از بهای آن در بازار بیشتر نمی‌شود بلکه به تدریج کاهشی خواهد شد.

طاهری افزود: ظرفیت عرضه پرحجم خودرو در بورس کالا وجود دارد و شورای رقابت در اجرای این طرح حضور داشته و کف عرضه در نظر گرفته می‌شود و جای هیچ کوتاهی و ورود واسطه به بازار نیست. دلیل مخالفت وزارت صنعت با ورود خودرو به بورس این بود که مابه‌ تفاوت فروش در بورس کالا و قیمت تعیین شده  به جیب تولیدکننده می‌رفت. بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند و این موضوع نیز با راهکاری ارائه شده، رفع می‌شود.

کد خبر 19203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =