آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودرو و تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصدی محصولات اقتصادی

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودرو از تعرفه ۱۰ تا ۲۰ درصدی واردات محصولات کمتر ۱۰ هزار دلار خبر داد.

به گزارش بیدار بورس، مصطفی طاهری درباره جلسه دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس با موضوع بررسی آیین‌نامه واردات خودرو و در حضور منوچهر منطقی معاون وزارت صنعت و نمایندگان بانک مرکزی، گفت: هدف از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو، استفاده به عنوان ابزار سیاست‌گذاری و پوشش نیاز تمام دهک‌ها از خودروهای وارداتی است.

وی افزود: در  برابر خروج محصولاتی چون تیبا، سمند و پژو ۴۰۵ تاکنون محصولات جایگزین داخلی تعیین و تولید نشده و یکی از اهداف آیین‌نامه هم واردات خودروهای اقتصادی است. نرخ تعرفه همچنان طبق آیین نامه‌های قبلی و پلکانی بوده اما تعرفه خودروهای اقتصادی و کمتر از ۱۰ و حدود ۶ تا ۸ هزار دلار کاهش یافته و بین ۱۰ الی ۲۰ درصد است.

به گفته طاهری، منابع واردات خودرو هم از محل بخشی از صادرات، ارز منشا خارجی و ارز دولتی تامین می‌شود ولی نمایندگان بانک مرکزی دغدغه‌هایی در حوزه ارز موردنیاز واردات،  تعداد خودروها و سقف دلاری داشتند. علت تعلل در تصویب آئین نامه هم ناشی از ارایه پیشنهادات متعدد و وجود موافقان و مخالفان است.

کد خبر 19878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =