استقلال و پرسپولیس پیگیر حق پخش تلویزیونی و واگذاری حقوق شدند

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از پیگیری حق پخش تلویزیونی و آمادگی برگزاری جلسه درباره واگذاری حقوق با تعرفه توافقی خبر دادند.

به گزارش بیدار بورس، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از پیگیری حق پخش تلویزیونی و آمادگی برگزاری جلسه درباره واگذاری حقوق با تعرفه توافقی خبر دادند.

براساس این گزارش، مصطفی آجرلو و رضا درویش مدیرعامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس طی نامه‌ای به پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کردند: امروزه گستره و دامنه اثرگذاری ورزش و فوتبال در همه حوزه های زندگی مردم از روابط اجتماعی گرفته تا اقتصاد و فرهنگ به حدی است که از آن به عنوان یک سرمایه اجتماعی و تقویت کننده حوزه عمومی ذکر می شود. همچنین اثرات قابل توجه این رویداد بر نشاط اجتماعی و افزایش روحیه و انگیزه جوانان غیر قابل انکار است.

در این بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با وجود هواداران میلیونی، نقش بسیار پررنگی در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش روحیه و انگیزه جوانان این مرز و بوم ایفا می کنند. با توجه به هزینه های هنگفت مترتب سالانه، عدم تحقق آن در سال های گذشته موجب خسارت های فراوان به این دو باشگاه پرهوادار شده که از جمله می‌توان به حذف از آسیا، عدم توان رقابت با تیم های عربی و شرقی و عدم دستیابی به درآمدهای آسیایی اشاره کرد که موارد مذکور موجبات سرخوردگی اجتماعی، کاهش نشاط جامعه هواداری را فراهم آورده است و اثر آن بر شرایط تیم های ملی فوتبال نیز مشهود است.

با این مقدمه و با عنایت به توافق فی مابین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سازمان لیگ فوتبال، انواع بهره برداری از پلتفرم های پخش رسانه‌ای، سایت ها، شبکه های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی در کلیه مسابقات لیگ برتر و جام حذفی و ... در مسابقات به میزبانی دو باشگاه، متعلق به هر یک از آنها است.

با توجه به واگذاری سهام دو باشگاه در فرآیند خصوصی سازی و هواداران و تکالیف قانونی شرکت های بورسی همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا الزاماتی متوجه دو باشگاه است که با توجه به این اقدامات و به جهت جلوگیری از تضییع حقوق سهامداران، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به توقف موارد زیر اقدام لازم مبذول شود.

۱. پخش زنده بازی ها و گل های به ثمر رسیده بازی های استقلال و پرسپولیس در بخش های مختلف خبری

۲. پخش بازی زنده بازی ها و گل های به ثمر رسیده در برنامه های تولیدی مانند فوتبال برتر، شب های فوتبالی، ورزشگاه و ...

۳. پخش زنده و غیرزنده مسابقات و محتوای دو باشگاه در پلتفرم تلویبیون و سایر پلتفرم ها و تلویزیون های اینترنتی

در صورت تمایل آن سازمان هر دو باشگاه آماده برگزاری جلسه در خصوص واگذاری حقوق با تعرفه توافقی هستند. مبحث حق پخش تلویزیونی نیز نیازمند بازنگری است که با عنایت جنابعالی در فرصت مقتضی مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت.

کد خبر 20241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =