۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
بررسی صنعت اوره

اوره یکی از شناخته شده‌ترین محصولات شیمیایی تولید شده در مجتمع‌های پتروشیمی است که به دلیل وجود نیتروژن موجود در آن، خود را به عنوان پر مصرف ترین کود شیمیایی جهان معرفی کرده است. میزان اوره ی تولید شده در جهان به بیش از ۲۲۰ میلیون تن در سال رسیده که بیش از ۷۰ درصد از این مقدار در آسیا تولید می‌شود.

به گزارش بیداربورس به دلیل وجود منابع عظیم گاز در ایران، پتروشیمی‌های متعددی به وجود آمده‌اند و برخی از آن‌ها به شکل اختصاصی به تولید اوره می پردازند. ایران با سهم بیش از ۴ درصدی در زمره‌ی بزرگترین تولیدکنندگان اوره قرار دارد.

*افزایش ظرفیت تولید اوره به ۱۱ میلیون تن 

در حال حاضر۷ شرکت تولید کننده اوره در ایران وجود دارند که در مجموع، حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن اوره تولید می کنند و با توجه به پروژه ها و طرح های در دست اجرای اوره، از قبیل پتروشیمی هنگام، زنجان، سیراب، همت و اندیمشک طی سال های بعد، پیشبینی می‌شود که ظرفیت تولید اوره کشور در آینده به بیش از ۱۱ میلیون تن در سال افزایش یابد.

*میزان ظرفیت تولید اوره‌ی جهان

بررسی صنعت اوره


با توجه به افزایش جمعیت جهان و اهمیت خوراک بشر، نقش اوره در روند تولید مواد غذایی همواره با اهمیت است. ظرفیت تولید اوره در سال ۲۰۲۰ به حدود ۲۲۰ میلیون تن در سال رسید و با توجه به انتظار اجرای پروژه‌های مهم در کشورهای هند، بنگلادش، نیجریه، مصر، روسیه و ازبکستان، پیشبینی می شود ظرفیت تولید اوره تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰۱ میلیون تن در سال برسد.

برای دیدن فایل اینجا کلیک کنید.

تحلیلگر: مرضیه نوروزی، مدیر تحلیل شرکت سبدگردان آمیتیس

منبع: بیدار بورس
کد خبر 20565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =