۱۵۲ دیگنیتی در بورس کالا فروخته شد

چهارمین عرضه خودرو در بورس کالا امروز با موفقیت دنبال شد و تجربه این چهار عرضه اخیر به وضوح نشان می دهد که هم خریداران (مصرف کنندگان نهایی) و هم از فروشندگان (خودروسازان) از شفافیت و رقابت عادلانه و شرایط برابر استقبال می کنند.

به گزارش بیداربورس به نقل از کالاخبر، تجربه عرضه خودرو در بورس کالا یکبار دیگر ثابت کرد که بهترین شیوه برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، اعتماد به سازوکار بازار و شفافیت است چراکه عرضه خودرو در بورس کالا در همین مدت کوتاه چند مزیت بزرگ برای این حوزه به همراه داشته است. نخست آنکه قیمت گذاری دستوری در خصوص محصولات عرضه شده کنار رفته، روند معاملات بدون کوچکترین ابهامی انجام می شود، خودروسازان در مقام فروشندگان به منافعشان از تولید می رسند و هم مصرف کنندگان نهایی در مقام خریدار نسبت به پایین‌تر بودن قیمت‌ها نسبت به بازار آزاد و اطمینان از تحویل سریع خودرو رضایت دارند.

در همین زمینه بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن پیش ‌تر در خصوص اهمیت سازوکار بورس کالا برای خودروسازان گفته بود: با ورود به بورس کالا و کشف قیمت عادلانه در کنار مصرف کنندگان هستیم. جمشید ایمانی، رییس هیات مدیره گروه بهمن نیز در همین باره گفته بود، با آغاز عرضه ها در بورس کالا و کشف قیمت ها در سازوکار حراج، اختلاف زیاد قیمت های کارخانه و بازار از بین می رود و خودرو از کالایی سرمایه ای به مصرفی تبدیل می شود.

تجربه عرضه های اخیر نشان می دهد که سازوکار بورس کالا می تواند بهترین و مطمئن ترین سازوکار را در اختیار بازار خودرو قرار دهد که هم بازار شفاف شود و هم اینکه با دادن سیگنال درست به سیاست‌گذار، مسیر سیاست‌گذاری برای بهبود و تعادل بخشی بازار خودو فراهم شود.

این در حالی بود که امروز، چهارشنبه هفته جاری (۳۰ شهریور) ۱۵۲ دستگاه خودرو دیگنیتی بهمن موتور در بورس‌کالا فروخته شد. ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم مشکی)، ٣٨ خودروی دیگنیتی سفید (تریم قرمز)، ٣٨ خودروی دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)، دیگنیتی مشکی (تریم قرمز) هر یک با قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۳۰ شهریور روی تابلو رفتند.

جزییات معاملات امروز خودرو در بورس کالا به شرح زیر است:

۳۸ دستگاه دیگنیتی سفید (تریم قرمز) معامله شد

پس از ۱۵ دقیقه رقابت شفاف خریداران در تالار بورس کالای ایران، ٣٨ دستگاه خودروی دیگنیتی سفید (تریم قرمز) که با قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان عرضه و با تقاضای ۲۵۳ دستگاهی مواجه شد، با میانگین قیمتی یک میلیارد و ۳۵ میلیون و ۸۱۵ هزار تومان و رقابت ۲۶ درصدی معامله شد.

۳۸ دستگاه دیگنیتی سفید (تریم مشکی) هم معامله شد

ردیف دوم عرضه امروز بهمن موتور در بورس کالا به دیگنیتی سفید (تریم مشکی) اختصاص داشت که پس از ۱۴ دقیقه رقابت خریداران و ثبت تقاضای ۳۳۹ دستگاهی برای خرید ٣٨ دستگاه دیگنیتی سفید (تریم مشکی)، این محصول با میانگین قیمتی یک میلیارد و ۲۴ میلیون و ۵۵۲ هزار تومان و رقابت ۲۴.۷۲ درصدی معامله شد؛ قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان بود.

رقابت شانه به شانه برای خرید دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)

ردیف سوم عرضه امروز بهمن موتور در بورس کالا به دیگنیتی مشکی (تریم مشکی) اختصاص داشت که تقاضای ثبت شده در تالار نشان می دهد دیگنیتی مشکی طرفداران بیشتری به نسبت رنگ سفید این خودرو دارد.

پس از ۲۵ دقیقه رقابت خریداران و ثبت تقاضای ۴۰۸ دستگاهی برای خرید ٣٨ دستگاه دیگنیتی مشکی (تریم مشکی)، این محصول با میانگین قیمتی یک میلیارد و ۶۶ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان و رقابت ۲۹.۸۲ درصدی معامله شد؛ قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان بود.

معاملات دیگنیتی با موفقیت به اتمام رسید

ردیف چهارم عرضه امروز بهمن موتور در بورس کالا یعنی دیگنیتی مشکی (تریم قرمز) نیز پس از ۱۶ دقیقه رقابت خریداران و ثبت تقاضای ۴۹۹ دستگاهی برای خرید ٣٨ دستگاه دیگنیتی مشکی (تریم قرمز)، این محصول با میانگین قیمتی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان و رقابت ۳۳.۹۷ درصدی معامله شد؛ قیمت پایه ٨٢١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان بود.

کد خبر 21772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =