فروش ۵۵ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی در نوزدهمین حراج

بانک مرکزی از فروش ۵۵ هزار میلیارد و ۲۸ میلیون ریال اوراق مالی اسلامی در نوزدهمین حراج خبر داد.

به گزارش بیدار بورس از بانک مرکزی، نوزدهمین حراج اوراق مالی ۶ مهرماه برگزار شد و در این حراج ۵۵.۲۸ هزار میلیارد ریال اوراق مالی و اسلامی و پذیره‌نویسی به فروش رسید. 

در این حراج دو نماد آراد ۱۱۲ و آراد ۱۱۷ به ارزش ۰.۲۸ هزار میلیارد ریال فروش رفت. همچنین نمادهای آراد ۱۱۵ و ۱۱۶ در پذیره‌نویسی به ارزش ۵۵ هزار میلیارد ریال معامله شد. 

بر اساس اعلام بانک مرکزی بیستمین حراج اوراق مالی اسلامی سه‌شنبه ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود. در این حراج آراد ۱۱۲ و آراد ۱۱۷ عرضه می‌شود. 

نوع اوراق عرضه شده در حراج بیستم مرابحه عام، کوپن دار و با تواتر پرداخت سود ۶ماهه (پرداخت کوپن دوباره در سال) است. همچنین آخرین مهلت ارسال سفارش یکشنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۱ از ساعت هشت تا ۱۲ است. 

حداقل حجم سفارش ۵۰۰ هزار ورقه است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی به پذیرش کلیه پیشنهادات دریافتی یا فروش کلیه اوراق عرضه‌شده در حراج را ندارد. بانک مرکزی سفارش‌های دریافت‌شده را به منظور تصمیم‌گیری به آن وزارتخانه ارسال و وزارتخانه مزبور نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند.

در نهایت، عرضه اوراق به تمامی برندگان انجام می‌شود. بانک مرکزی بر اساس بند «ن» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صرفاً مجاز به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولت در بازار ثانویه اوراق است. کارگزاری این بانک ضمن تأمین زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش رفته نداشته و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.

فروش ۵۵ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی در نوزدهمین حراج 

کد خبر 21998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =