پای جمشید بسم‌الله دیگری در میان است؟

رکود مسکن، شایعه خروج نقدینگی از نظام بانکی و خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار با وجود بسته‌های حمایتی سازمان بورس و دولت و ... هرکدام میتواند دلیلی برای افزایش تقاضا در بازار دلار باشد. اما نکته اینجاست که اقتصاد به چه سمتی حرکت میکند که مردم برای حفظ ارزش ریال در مقابل تورم، دست به دامن خرید دلار شده اند!؟

به گزارش بیداربورس، دلار در کمتر از ۳ روز فاصله ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان را طی کرد و امروز با ورود به کانال ۳۴ هزار تومان بیشتر از هر زمانی به شایعات اقتصادی دامن زد. افزایش قیمت دلار در پی افزایش تقاضا اتفاق می‌افتد، سوال اصلی اینچاست که نقدینگی از کدام بازار خارج و با چه امید و نیتی وارد بازار سکه و دلار شده است؟  رکود مسکن، شایعه خروج نقدینگی از نظام بانکی و خروج نقدینگی حقیقی‌ها از بازار با وجود بسته‌های حمایتی سازمان بورس و دولت و ... هرکدام میتواند دلیلی برای افزایش تقاضا در بازار دلار باشد. اما نکته اینجاست که اقتصاد به چه سمتی حرکت میکند که مردم برای حفظ ارزش ریال در مقابل تورم، دست به دامن خرید دلار شده اند!؟ آیا دولت برای کنترل نرخ ارز برنامه‌ای دارد یا قرار است برای کشیدن افسار دلار، جمشید بسم‌الله دیگری معرفی شود؟

*رشد ۴۰۰ تومانی دلار هرات در کمتر از ۲۴ ساعت
دلار هرات که روز گذشته با قیمت ۳۲,۹۱۰ تومان در حال معامله بود، امروز افزایشی حدود ۴۰۰ تومانی را تجربه و در حال حاضر با نرخ ۳۳.۲۵۰ تومان داد و ستد میشود.  

* دلار صرافی ملی روی ۲۹ هزار تومان 
دلار صرافی ملی هم روند افزایشی خود را ادامه داده و در حالی که دیروز با نرخ  ۲۸,۹۸۴ تومان  معامله میشد، امروز در تابلو با نرخ ۲۹.۰۴۳ تومان به فروش گذاشته شده است.  

* دلار توافقی هم عقب نماند
 دلار توافقی هم که روز گذشته با قیمت ۳۱,۵۱۳ داد و ستد میشد، امروز کار خود را با نرخ ۳۱، ۵۸۵ تومان آغاز کرد تا از روند صعودی سایر دلارها عقب نماند.  

* افزایش لحظه‌ای نرخ دلار در بازار آزاد 
دلار در بازار آزاد اما قصد کوتاه آمدن ندارد و این‌روزها تبدیل به لیدری برای روند آتی دلار شده است. در بازار آزاد نرخ روزانه دیگر معنایی ندارد چرا که نرخ این ارز میتواند روزانه نوسانات قابل توجهی را پشت سر بگذارد. برای مثال نرخ دلار دیروز حوالی ظهر ۳۳.۲۵۰ تومان بود و اخر شب به ۳۳.۷۰۰ تومان هم رسید. امروز اما به نظر میرسد دلار برای  کانال ۳۴ هزار تومان دورخیز کرده و اکنون در حوالی ۳۳.۹۸۰ تومان دست به دست میشود.  

* دلار فردایی از مرز ۳۴ هزار تومان گذشت
دلار فردایی اما منتظر آمدن پنجشنبه نشد و از اکنون دور نمای دلار۳۴.۰۵۰ تومان را به نمایش گذشته است.  


 خبرنگار: گلاره کحالی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =