مجلس با فوریت الحاق ۵ تبصره به قانون پایانه‌های فروشگاهی موافقت کرد

نمایندگان مجلس با یک فوریت، لایحه الحاق ۵ تبصره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان برای صدور صورتحساب الکترونیک، موافقت کردند.

به گزارش بیدار بورس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی با دو فوریت لایحه الحاق پنج تبصره به ماده ۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مخالفت کرده و پس از بررسی با ۱۴۲ رای با یک فوریت این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، متون زیر به عنوان تبصره های ۲ تا ۶ به ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان مصوب سال ۹۸، الحاق و تبصره قبلی به عنوان تبصره یک تلقی می شود.

تبصره ۲: سازمان مالیاتی مکلف است ظرف یک هفته از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به ثبت نام و عضویت کلیه اشخاص مشمول در سامانه مؤدیان و تخصیص کارپوشه اختصاصی به آنها اقدام کند.

تبصره ۳: الزام مؤدیان به صدور صورتحساب الکترونیک طبق زمان بندی زیر انجام می شود:

- شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان.

- شرکت های دولتی و سایر دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از اول دی.

- اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده از اول فروردین ۱۴۰۲.

- صاحبان مشاغل موضوع فراخوان های هشت گانه مالیات بر ارزش افزوده قبلی از اول تیر ۱۴۰۲.

- صاحبان مشاغل گروه های اول و دوم موضوع آیین نامه اجرایی ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم از اول مهر ۱۴۰۲.

- کلیه اشخاص باقی مانده از اول دی ۱۴۰۲.

تبصره ۴: تاریخ های مذکور در تبصره ۳ این ماده قطعی و غیرقابل تغییر است و در صورت هرگونه تخطی از رعایت آنها طبق قوانین مربوط با متخلفان برخورد خواهد شد.

تبصره ۵: تا پایان دوره های زمان بندی مندرج در تبصره ۳ این ماده، حکم قسمت اخیر ماده ۱۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده جاری است و مالیات بر ارزش افزوده درج شده در صورت حساب های صادره خارج از سامانه مؤدیان تا پایان دوره های مذکور پس از تسلیم اظهارنامه و رسیدگی در مراجع مالیاتی با رعایت ماده ۹۷ قانون مالیات های مستقیم قابل پذیرش است.

تبصره ۶: تا پایان دوره های زمان بندی مندرج در تبصره ۳ این ماده، مفاد ماده ۱۹۱ قانون مالیات های مستقیم در خصوص بخشودگی جرایم موضوع قانون مذکور جاری است. آیین نامه نحوه اعمال بخشودگی موضوع این ماده به پیشنهاد وزارت اقتصاد به تصویب هیات وزیران می رسد.

کد خبر 23110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =