۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
تحلیل تکنیکال و بنیادی "کقزوی"

کارخانه شیشه قزوین درســـــال۱۳۴۴ با سرمایه اولیه بالغ بر یک میلیارد ریال در زمینـــی به مساحت۲۶۰,۰۰۰ مترمربع با تخصیص زیربنای ۱۰۰,۰۰۰ مترمربع به مجموعه‌ه‎ای از سالن‌های تولید، انبارها، واحدهای اداری، خدماتی و تعمیراتی در کیلومتر ۳ جاده قزوین- رشت راه‌اندازی شد.

*اطلاعات کلی شرکت

نام شرکت

شیشه قزوین

نماد

کقزوی

سال تاسیس

۱۳۴۴

تعداد سهام(میلیارد)

۱.۴۲۸

Eps ttm

۲,۸۸۷

پی بر ای سهم

۴.۲

پی بر ای گروه

۸.۴

سرمایه(م.ت)

۱۴۲.۸

ارزش بازار(م.ت)

۲,۳۵۰

سال مالی

اسفند

همگام با رشد روزافزون میزان مصرف شیشه تخت در ایران، پس از انجام مطالعات و مقدمات احداث کارخانجات شیشه توسط بانک صنعت و معدن، سرانجام کارخانه شیشه قزوین درســـــال۱۳۴۴ با سرمایه اولیه بالغ بر یک میلیارد ریال در زمینـــی به مساحت۲۶۰,۰۰۰ مترمربع با تخصیص زیربنای ۱۰۰,۰۰۰ مترمربع به مجموعه ای از سالن‌های تولید، انبارها، واحد های اداری، خدماتی و تعمیراتی در کیلومتر ۳ جاده قزوین- رشت راه اندازی شد.

بدین صورت بزرگترین کارخانه شیشه تخت کشور با نام «کارخانه شیشه قزوین» و با استفاده از فناوری روز دنیا وارد عرصه تولید شد.

در آن زمان شیشه تولید شده در این کارخانه در نوع خود از مرغوب‌ترین تولیدات خاورمیانه به حساب می آمد. در خلال سالهای آتی افزایش چشمگیر تقاضای بازار داخلی برای انواع شیشه تخت، شرکت را بر آن داشت تا با استفاده از فناوری‌های جدید، ارتقای دانش و تکیه بر پشتکار افزون پرسنل مجرب، علاوه بر احداث کارخانه شیشه مشجر نسبت به تاسیس کارخانجات شیشه فلوت و صنایع جانبی (شیشه فرآوری شده) اقدام نماید تا علاوه بر تامین مصارف داخلی از توان رقابتی مضاعف در بازارهای خارجی نیز بهره مند گردد.

فعالیت‌های این واحد صنعتی تا به امروز ادامه یافته و می توان گفت در حال حاضر مساحت کل کارخانجات شرکت شیشه قزوین بالغ بر ۳,۰۰۰,۰۰۰ مترمربع است.

*سهامداران

از ۱ میلیارد و ۴۲۸ میلیون برگه سهم شرکت حدود ۳۰ میلیون برگه سهم در اختیار یک شخص حقیقی و حدود ۱۸ میلیون برگه سهم نیز در اختیار صندوق سرمایه گذاری مشترک پیشتاز می باشد و مابقی سهام شرکت در اختیار سایر سهامداران است.

*وضعیت عملیاتی شرکت

شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۸۷۸ میلیارد تومان فروش داشته و سود به ازای هر سهم حدود ۲۶۳ تومان بوده است و همچنین فروش شرکت در بهار ۱۴۰۱ حدود ۳۳۴ میلیارد تومان و در تابستان ۲۸۵ میلیارد تومان بوده و در این دو فصل به ترتیب به ازای هر سهم ۵۲ و ۸۵ تومان سود ساخته است که در مجموع این شش ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۳درصدی داشته است.

*اجزای بهای تمام شده

 بهای تمام شده تولید متشکل از ۵۰% مواد اولیه، ۴۵% سربار و ۵% دستمزد مستقیم است.  

*مفروضات و توضیحات

  • تولید و فروش شرکت برای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ برابر با شش ماهه اول در نظر گرفته شده است.
  • تورم و رشد و دستمزد ۴۵ درصد
  • دلار نیما برای شش ماهه باقیمانده سال ۲۸ هزار تومان
  • با توجه به اینکه محصول شیشه سبز خودرو محصول اصلی شرکت است نرخ باقی محصولات نسبت به محصول اصلی در نظر گرفته شده است. نرخ شیشه سبز خودرو ۴ دلار (برابر با نرخ شهریور) برای ماه های باقیمانده و با فرض دلار نیما  ۲۸ هزار تومانی لحاظ شده است.
  • برای پیش بینی مواد اولیه مصرفی از نسبت های گذشته نگر و همچنین تاثیر دلار استفاده شده است.

*صورت سود و زیان و تحلیل حساسیت

تحلیل تکنیکال و بنیادی "کقزوی"

*کقزوی در نزدیکی محدوده طلایی

تایم فریم تحلیل روزانه 
با تکنیک محدوده تعادلی سهم در محدوده ۱۱۳۷۰به عنوان یک منطقه ارزان مشخص شد ه است (واگرایی با کمک از اندیکاتور MACDووابر کومو به تایید بیشتر این فرضیه کمک میکنند). از دید محدوده طلایی هم سهم در نزدیکی این منطقه مهم قرار دارد که تایید دیگری بر کف حمایت مشخص شده است. با این اوصاف سهم برای ریتم‌گیری صعودی نیاز به شکست منطقه ۱۳۰۰۰ با قدرت حجمی بالا دارد تا روند نزولی (اصلاحی)شکسته و روند صعودی جدید متولد شود.

تحلیل تکنیکال و بنیادی "کقزوی"

تحلیلگر تکنیکال: مجتبی دیبا

تحلیلگر بنیادی: مجتبی رضایتی

منبع: بیدار بورس
کد خبر 23431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =