پیشبینی سود ۱۳۰۶ ریالی برای سال ۱۴۰۱

شرکت کاشی پارس بصورت شرکت سهامی عام در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۷۳ در بورس درج نماد شد. شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۴۷۴ میلیارد تومان و در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۳۲۹ میلیارد فروش داشته است. همچنین سود به ازای هر سهم نیز در این دو دوره به ترتیب ۸۶۸ و ۵۷۶ ریال بوده که سود فصل تابستان نسبت به بهار رشد حدود ۷۵ درصدی داشته است. پیشبینی میشود برای سال ۱۴۰۱، حاشیه سود خالص به ۲۹%، سود هر سهم ۱۳۰۶ ریال و p/e سهم به ۵.۵ برسد این اعدا به ترتیب برای سال مالی ۱۴۰۲، ۲۸درصد، ۱۶۹۳ ریال و ۳.۸ واحد خواهد بود.

*معرفی شرکت

به گزارش بیداربورس شرکت کاشی پارس بصورت شرکت سهامی عام در سال ۱۳۵۲ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در اواخر سال ۱۳۷۳ در بورس اوراق بهادار درج نماد شد. در حال حاضر شرکت کاشی پارس جزء واحد های فرعی شرکت کاشی و سرامیک سینا و واحد تجاری نهایی گروه بنیاد مستضعفان انقالب اسالمی می باشد. طبق ماده ۲ اساسنـامه موضوع فعالیت شرکت عبارت است از: تولید انواع مختلف کاشی دیوار ، کف ، گرانیتی ، سرامیک ، وسائل بهداشتی ، چینی ، انواع لعاب های کاشی ، تهیه و تولید انواع کاست نسوز و تهیه و تولید ظروف سرامیکی و امثال آن. ظرفیت اسمی شرکت ۶.۲ میلیون متر مربع است.

پیشبینی سود ۱۳۰۶ ریالی برای سال ۱۴۰۱

*سهامداران

از ۱ میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهم شرکت، حدود ۵۲ درصد آن در اختیار شرکت کاشی و سرامیک سینا )کساوه(، ۴.۳ درصد در اختیار شرکت مهندسی کاوه پوشش بناساز، ۲.۲ درصد صندوق بازارگردانی و باقی سهام شرکت یعنی چیزی حدود ۴۱ درصد نیز در اختیار سایر سهامداران است.

*وضعیت عملیاتی شرکت

شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ حدو د ۴۷۴ میلیارد تومان و در ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱ حدود ۳۲۹ میلیارد فروش داشته است. همچنین سود به ازای هر سهم نیز در این دو دوره به ترتیب ۸۶۸ و ۵۷۶ ریال بوده که سود فصل تابستان نسبت به بهار رشد حدود ۷۵ درصدی داشته است.

*نرخ فروش

قیمت کاشـی در کشور یک قیمت مصـوب اسـت و همه شـرکت های تولید کننده کاشـی و سـرامیک زیر نظر انجمن صـنفی تولید کنندگان کاشـی و سـرامیک هسـتند و قیمت های مصـوب بر اساس هزینه های تولید توسط صنف به تولید کنندگان ابلاغ می شود.

*بهای تمام شده

بهای تمام شـده شـرکت متشکل از ۵۰ درصـد مواد مسـتقیم مصـرفی، ۴۰ درصـد سـربار و ۱۰ درصـد دسـتمزد اسـت. مواد مصـرفی شـرکت نیز شـامل مواد دسـته بندی، رنگ و لعاب و مواد بدنه است که حدود ۹۰ درصد آن از داخل کشور تامین می شود.

مفروضات و توضیحات

• تولید و فروش شرکت برای شش ماهه دوم 1401 ،1.4 میلیون متر مربع کاشی دیوار و 1.6 میلیون متر مربع کاشی پرسالن و برای سال مالی 1402 ،2.8 میلیون متر مربع کاشی دیوار و 3.2 میلیون مترمربع کاشی پرسلان در نظر گرفته شده است.

• تورم و رشد دستمزد 45 درصد

• دلار نیما برای چهار ماهه باقیمانده 1401 28500 هزار تومان و برای سال 1402 ،32 هزار تومان لحاظ شده است.

• نرخ فروش محضولات داخلی برای 4 ماهه باقیمانده نسبت به میانگین مهر و آبان 10 درصد رشد داده شده است و نرخ کاشی دیوار صادراتی 3.7 دلار و نرخ کاشی پرسلان صادراتی 6 دلار لحاظ شده است و برای سال مالی آینده نرخ محصولات داخلی 35 درصد و نرخ کاشی دیوار صادراتی 3.5 و کاشی پرسلان 5.8 دلار در نظر گرفته شده است.

• برای پیش بینی مواد مصرفی شرکت نیز از نسبت های تاریخی و تاثیر و تورم و دلار استفاده شده است.

• همچنین شرکت حدود 25 تومان موجودی به ازای هر سهم دارد.

• فرض شده شرکت تقسیم سود 60 درصدی داشته باشد.

*صورت سود و زیان و تحلیل حساسیت

پیشبینی سود ۱۳۰۶ ریالی برای سال ۱۴۰۱

پیشبینی سود ۱۳۰۶ ریالی برای سال ۱۴۰۱

تحلیل تکنیکال کاشی پارس 

*روند صعودی شکل گرفت

باتوجه به نمودار قیمت بارها واکنش منفی به ابر کومو داده و پس از برخورد با آن به سطوح قیمتی پایین‌تری رسیده است. محدود قیمتی 600 تومان، محدوده حمایتی معتبری برای سهم تلقی می‌شود که قیمت از آن برگشته و علاوه بر آن در مسیر فعلی قادر به شکست ابر کومو نیز شده است. با شکست مقاومت پیش‌رو (ناحیه قرمز) می‌توان گفت که روند صعودی شکل گرفته تایید شده و می‌توان انتظار رشد قیمتی بیشتری برای سهم در نظر گرفت.

پیشبینی سود ۱۳۰۶ ریالی برای سال ۱۴۰۱

تحلیلگر تکنیکال: علی حیدری 

تحلیلگر بنیادی مجتبی رضایتی 

منبع: بیدار بورس
کد خبر 24504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =