امروز اولین محموله واردات خودرو به ایران آمد؟

امروز ویدیویی در فضای مجازی با عنوان اولین محموله وارداتی خودرو در گمرک دست به دست شد. براساس این ویدئو اولین خودرو کراس اوور چانگان UNI_K در گمرک امیر آباد شهر بهشهر مازندران است البته طبق شنیده‌ها  این کراس اوور جدید چانگان با هدف صادرات به کشور قزاقستان در این بندر حضور پیدا کرده است. البته وزیر صمت قول واردات خودروی چانگان UNI-T برای هفته آینده را روز گذشته در مجلس اعلام کردند. حال باید دید این ویدئو همان وعده وزیر صمت است یا تنها مهمان چند روزه ایران برای عزمت به قزاقستان هستند.

به گزارش بیدار بورس، امروز ویدیویی در فضای مجازی با عنوان اولین محموله وارداتی خودرو در گمرک دست به دست شد. براساس این ویدئو اولین خودرو کراس اوور چانگان UNI_K در گمرک امیر آباد شهر بهشهر مازندران است البته طبق شنیده‌ها  این کراس اوور جدید چانگان با هدف صادرات به کشور قزاقستان در این بندر حضور پیدا کرده است. البته وزیر صمت قول واردات خودروی چانگان UNI-T برای هفته آینده را روز گذشته در مجلس اعلام کردند. حال باید دید این ویدئو همان وعده وزیر صمت است یا تنها مهمان چند روزه ایران برای عزمت به قزاقستان هستند.

**سایپا پیشتاز در واردات خودرو

سایپا با سبقت از ایران خودرو از اولین محصول وارداتی خود که محصول کشور چین است را نمایی کرد. چانگان کراس اوور  UNI-T آماده ورود به بازار ایران است.

**مشخصات فنی چانگان UNI-T سایپا

چانگان UNI-T از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم دقیق ۱۴۹۴ سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه مدرن توان تولید حداکثر قدرت۱۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه را دارا است. یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر وظیفه انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد.

   

مشخصات فنی

چانگان UNI-T

موتور

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور

۱۴۹۴ سی سی

تنفس موتور

توربوشارژ

انتقال  نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

۱۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

۷ سرعته دوکلاچه

حداکثر سرعت

۲۰۵ کیلومتر در ساعت

وزن

۱۴۶۵ کیلوگرم

اندازه(میلیمتر)

            ۴۵۱۵ طول - ۱۸۷۰ عرض - ۱۵۶۵ ارتفاع

فاصله بین دو محور

۲۷۱۰ میلیمتر

 از دیگر تجهیزات این محصول وارداتی سایپا می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز خودکار اضطراری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی جلو به همراه گرمکن، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید و چراغ‌های روشنایی در روزو ... اشاره کرد.

** عرضه خودرو وارداتی در بورس کالا

وعده کشف قیمت خودروی وارداتی به بورس کالا داده شده است که زمان عرضه آن تا کنون مشخص نیست.

**قیمت چانگان یونیتی

در بازار چین، قیمت چانگان یونیتی، وابسته به نوع پیشرانه انتخابی و سطح آپشن‌های آن بوده طوریکه با موتور ۱.۵ لیتری، حدود ۱۱۶ تا ۱۴۰ هزار یوآن و با موتور ۲.۰ لیتری نیز حدود ۱۳۸ تا ۱۵۰ هزار یوآن قیمت دارد. به عبارت بهتر، قیمت چانگان یونیتی، معادل تقریبی ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار است. بنابراین در صورت عرضه در بازار ایران، حدود ۹۰۰ تا ۱.۱ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

* چانگان Uni-K در سه ماهه نخست سال آینده میلادی ابتدا در بازار داخلی عرضه خواهد کرد که برچسب قیمت ۲۷ هزار دلاری در نمونه پایه برای آن پیش‌بینی می‌شود.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 24769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =