بورس انرژی ایران میزبان ۲۳ همت دادوستد بود

بورس انرژی ایران در هفته سوم آذرماه باز هم رقم ۲۳ هزار میلیارد ریالی هفته گذشته را برای ارزش مجموع معاملات خود تکرار کرد که بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال آن متعلق به بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری بود.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس انرژی ایران، هفته گذشته ۲۳ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال معامله در بورس انرژی ایران انجام شد و سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری ۲۱ هزار و ۴۵۴ میلیارد و ۸۷۱ میلیون ریال برای ۱۳۲ هزار و ۷۸ تن فراورده بود. بدین ترتیب حدود ۹۲ درصد از معاملات هفته گذشته در بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری انجام شده است.

رینگ بین‌الملل ۱۶ هزار و ۸۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و رینگ داخلی ۵ هزار و ۳۶۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال از معاملات بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری را در هفته سوم آذر میزبانی کردند. در هفته گذشته به‌ترتیب فراورده‌های نفتا، نفتای کامل و ته‌مانده برج تقطیر در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های نفتای سنگین، نفتای سبک و آیزوریسایکل در رینگ داخلی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات ۳۵۰ هزار و ۸۱۱ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته منتهی به ۲۳ آذر بیش از هزار و ۳۰۵ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال بود. ۵ هزار ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۲۷۰ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال، ۳۷۲ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال و ۲۰ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال نیز در هفته سوم آذر دادوستد شد.

عرضه‌های شنبه

امروز شنبه ۲۶ آذرماه، ۱۲ هزار و ۲۵۵ تن فراورده هیدروکربوری در بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.

همچنین ۵ هزار تن سی‌اس‌او پالایش نفت شازند، ۳ هزار تن نفتای سنگین و هزار تن آیزوریسایکل پالایش نفت تهران، ۴۰۰ تن آیزوریسایکل، ۶۰۰ تن آیزوفید و ۹۳۰ تن حلال ۴۰۲ پالایش نفت تبریز و ۳۲۵ تن حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی و هزار تن رافینت پتروشیمی بیستون در رینگ بین‌الملل عرضه خواهد شد.

کد خبر 24808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =