دلار در عرض فقط ۹۰ روز ۲۲ درصد گران تر و منجر به سقوط ریال شد !

ارزش پول ملی ایران به دلیل گرانی دلار و فقط در سه ماه گذشته بیش از ۲۲ درصد کاهش یافته که بالاتر از پیش‌بینی دلار ۳۵ هزار تومانی سازمان برنامه و بودجه است!

به گزارش بیداربورس، روزنامه اعتماد با بیان اینکه ارزش پول ملی ایران در ۹۰ روز بیش از ۲۲ درصد کاهش یافته، اعلام کرد: قیمت دلار در ۲۱ شهریور سال جاری ۳۰.۹ هزار تومان و یک ماه بعد به ۳۲.۷ هزار تومان رسید. ۲۱ آبان نیز به ۳۵.۳ هزار تومان شد و اخیرا با افزایش ۳ هزار تومانی به ۳۷.۹ هزار تومان بالغ شد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی سازمان برنامه و بودجه از قیمت ارز با دو فرض با برجام و بدون برجام بود و در این گزارش دلار با ادامه تحریم‌ها برای سال جاری ۳۵ هزار تومان پیش‌بینی شده بود. در همان زمان سازمان و حتی شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت با رد این فرضیات، اصل موضوع را تکذیب کرد اما قیمت‌های کنونی نشان می‌دهد دلار از پیش‌بینی‌ها نیز سبقت گرفته و مشخص نیست در پایان سال چه رقمی را ثبت کند.

۲۵ آبان بانک مرکزی اعلام کرد بسته جدیدی را برای بهبود وضعیت بازار ارز تهیه و ابلاغ کرده اما بعدها مشخص شد این بسته همان اوراق ارزی است. با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای سیاست جدید بانک مرکزی، هیچ گزارشی از میزان فروش این اوراق توسط بانک ملی یا نهاد دیگری منتشر نشده و مشخص نیست میزان استقبال مردم از این اوراق چقدر بوده و اصولا چقدر نقدینگی سرگردانی که این روزها با هر تحرکی به بازارهای دارایی حمله می‌کند، جمع‌آوری شد؟

کد خبر 24817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =