تحلیل جدید وزیر اقتصاد از علت آشفتگی بازار ارز و گرانی دلار !

وزیر اقتصاد با اعلام مقاومت ۶ وزارتخانه و سازمان در برابر صدور الکترونیکی مجوزها، تحلیل جدیدی از علت آشفتگی بازار ارز و گرانی دلار ارایه کرد.

به گزارش بیداربورس، احسان خاندوزی با اعلام مقاومت ۶ وزارتخانه و سازمان در برابر صدور الکترونیکی مجوزها، تحلیل جدیدی از به‌هم‌ریختگی بازار ارز ارائه کرد و گفت : این امکان وجود دارد بهره‌ورتر، عادلانه‌تر و شفاف‌تر عمل شود اما مقاومت‌هایی در بدنه بروکراتیک (قانونمداری) وجود دارد با رفع این مانع از نتایج هوشمندسازی و دیجیتالی شدن برخوردار می‌شود، باید به این فکر کرد که چگونه می‌توان این مقاومت را از بین برد، حوزه صدور مجوزها از جمله مثالهای این مقاومت است.

وی افزود: مجموعه مجلس و دولت به‌دنبال هوشمندسازی این حوزه هستند اما با وجود گذشت ۹ ماه دو تا سه وزارتخانه و برخی دستگاه‌های خارج از دولت در برابر قانون مجلس مقاومت می‌کنند در برخی موارد البته موفقیت‌هایی وجود داشته، مثلاً در حوزه آرد و نان با استفاده از امکان تحول دیجیتال انجام شد و حتی بدون تغییر قیمت و ایجاد محدودیت، دورریزها و فرار از مجاری رسمی کنترل شد و با این وجود مجموعه نارضایتی از سرعت نفوذ اقتصاد دیجیتال در سازمان‌ها همچنان وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به تهدیدهای اقتصاد دیجیتال ادامه داد: به این صورت نیست که جلوی کشتی‌ها گرفته شود بلکه در یک نبرد دیجیتال از طریق شناسایی تراکنش‌ها صرفاً سوار بر اطلاعات رد و بدل شدن دیتاها هستند حتی در عرصه داخلی نیز مسئله وجود دارد. در مسائل ارزی شبکه‌های جدید سفته‌بازان هجوم می‌آورند و برای مقابله با این تهدیدهای دیجیتال و آفندی که در حوزه دیجیتال وجود دارد باید یک پدافند داشت.

خاندوزی گفت: مسئله امروز در سبزه‌میدان و بازار بزرگ نیست. این جنس از تهدید شبانه‌روز است و نظام اداری توان مقابله با این تهدید را ندارد. در نتیجه در مواجهه با تهدید عملکرد مناسبی نیست و نتیجه آن نوسانات نرخ ارز است. در حوزه نظارتی امکانات بسیار بیشتری با تحول دیجیتال وجود دارد اما در عین حال با تهدیدهای این حوزه مواجه بوده که پاسخ به آن نیازمند ساز و کار هوشمند است.

کد خبر 24916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =