۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
تحلیل تکنیکال شاخص کل

تحلیل تکنیکال شاخص کل را از اینجا بخوانید.

*ورود و خروج نقدینگی

به گزارش بیداربورس در طی هفته گذشته روند ورود نقدینگی به سهام همانند قبل حفظ نشد و در سه روز از پنج روز شاهد خروج نقدینگی از سهام بودیم. در این هفته اما روند ورود و خروج نقدینگی بهگونه‌ای دیگر دنبال شده و تا به امروز ورود نقدینگی به سهام گزارش شده است. ارزش معاملات نیز در این هفته افزایش یافته و برای ادامه رشد بازار لازم است تا این روند حفظ گردد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

*الیوت

مطابق با موج شماری انجام شده شاخص در قالب موج سه قوی به پیشروی خود ادامه داده و پس از برخورد به محدوده مقاومتی (۱۶۲۵۰۰۰-۱۶۵۵۰۰۰ )واحد متوقف شده است. از طرف دیگر اندیکاتور استوکاستیک سیگنال ورود مجدد صادر کرده و معتقد است که سقف قبلی شکسته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

*ایچیموکو

در تایم فریم هفتگی شاخص پس از شکست ابر کومو به سمت بالا حرکت کرده و به محدوده مقاومتی (۱۶۰۰۰۰۰-۱۶۶۰۰۰۰ )واحد رسیده و در صورت ادامه صعود و تثبیت بر روی این محدوده میتواند صعود خود را تا محدوده ۱۸۵۰۰۰۰ واحد ادامه دهد. در صورت اصلاح شاخص نیز محدوده‌های حمایتی در ۱۴۸۰۰۰۰ و ۱۴۰۰۰۰۰ واحد قرار دارند.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

در تایم فریم روزانه تنکنسن نقش حمایتی خود را به خوبی ایفا نمود و قیمت مجدداً به سمت سقف قبلی حرکت کرده است. اولین محدوده حمایتی در این تایم فریم نیز ۱۵۱۵۰۰۰ واحد قابل مشاهده است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

*پرایس اکشن و RSI

شاخص پس از شکست محدوده (۱۵۵۰۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰ )واحد و برخورد با محدوده سقف کانال صعودی مجدد به سمت این محدوده پولبک داشته است و به نظر میرسد مسیر شاخص برای دستیابی به محدوده مقاومتی ۱۷۰۰۰۰۰ واحد هموار باشد. RSI نیز از محدوده اشباع خرید به سمت پایین بازگشته ولی با توجه به اینکه تاکنون هیچگونه واگرایی منفی از خود بروز نداده انتظار صعود مجدد و دستیابی شاخص به محدوده مقاومتی (۱۷۰۰۰۰۰-۱۷۲۵۰۰۰ )واحد را خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

در تایم فریم روزانه نیز RSI مستعد واگرایی است ولی تا الان هیچگونه واگرایی منفی بروز نداده و عموماً شاخص در صورت تمایل به اصلاح عمیق این مهم را در اندیکاتور RSI نمایش میدهد.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

*پیوت‌ها

هم‌اکنون شاخص مابین R۱ و R۲ سالیانه در ۱۵۴۴۰۰۰ و ۱۸۱۰۰۰۰ واحد قرار گرفته است.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

جمع‌بندی:

شاخص کل پس از شکست محدوده مقاومتی (۱۵۵۰۰۰۰-۱۶۰۰۰۰۰ )واحد مجدداً به سمت این محدوده بازگشته و این بار این محدوده در نقش حمایتی ظاهر شده و شاخص مجدداً به سمت سقف کانال صعودی بازگشته است.

در صورت تثبیت شاخص بالای سقف قبلی در ۱۶۵۰۰۰۰ واحد، شاخص قابلیت رسیدن به محدوده مقاومتی (۱۷۰۰۰۰۰-۱۷۲۵۰۰۰ )واحد را خواهد داشت. از جانب دیگر انتظار شروع اصلاح کوتاه‌مدت شاخص و حرکت به سمت محدوده‌های حمایتی (۱۴۹۰۰۰۰-۱۵۰۰۰۰۰ )واحد به عنوان حمایت کوتاه مدت و محدوده حمایتی (۱۳۸۰۰۰۰-۱۴۰۰۰۰۰ )واحد به عنوان حمایت بلندمدت را در آینده نزدیک خواهیم داشت.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

سید محمدعلی خضری – تحلیلگر تکنیکال شرکت سبدگردان آمیتیس

منبع: بیدار بورس
کد خبر 25652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =