فروژ، عرضه اولیه میشود 

مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در نشست خبری این شرکت در معرفی شرکت گفت: ابن شرکت در سال ۷۲ به بهره‌برداری رسید و در سال ۸۱ به بخش خصوصی واگذار شد.  

به گزارش بیداربورس، رضا عابدی، مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در نشست خبری این شرکت در معرفی شرکت گفت: ابن شرکت در سال ۷۲ به بهره‌برداری رسید و در سال ۸۱ به بخش خصوصی واگذار شد.  
وی عمده فعالیت شرکت را ایجاد و تاسیس واحد های فروآلیاژ و موضوعات مربوط به آن اعلام و بیان کرد: محصول اصلی شرکت، فروسیلسیم بوده که مهم‌ترین مصرف آن حذف اکسیژن در فولادسازی است.  
این مدیر اضافه کرد: شرکت در کنار تحویل  محصولات به فولادسازهای بزرگ داخلی، صادرات هم  سرلوحه قرار داده و به ۲۷ کشور جهان صادرات داریم.  

** ۲۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تا پایان سال 
عابدی در خصوص عملکرد و اطلاعات سود و زیان گفت:  سال ۹۸ درآمد عملیاتی شرکت ۳۷۰ میلیارد تومان بوده که در سال۹۹ به ۶۶۰ میلیارد تومان رسید. روند صعودی در درآمدزایی ادامه داشت تا در سال گذشته این عدد به ۱۶۷۰ میلیارد تومان رسید.  
وی افزود: درآمد عملیاتی شرکت در سال جاری نیز تاکنون بالای هزار میلیارد تومان بوده و انتظار میرود تا پایان سال به ۲ هزار میلیارد تومان نیز برسد.  

** ۴۳۸ میلیارد تومان سود ناخالص در ۶ ماه 
مدیرعامل شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران در اشاره به سود شرکت بیان کرد:  سود ناخالص شرکت در ۶ ماهه اول سال  ۴۳۸ میلیارد تومان و سود خالص ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است که انتطار داریم  
تا پایان سال سود خالص به ۷۰۰ تا ۷۴۰ میلیارد تومان برسد.  

** چالشی به نام تامین برق  
در ادامه این نشست خبری مهدی حاجی بابا نماینده سهامدار عمده شرکت را یکی از نمونه های موفق خصوصی سازی شرکت فروسیلیس ایران معرفی و در خصوص مشکلات شرکت گفت:   برق  جز مواد اولیه ضروری است که حدودا ۵۰ درصد قیمت مواد اولیه را تشکیل میدهد بنابراین کمبود این ماده اولیه لطمات بسیاری را ظرف چند سال گذشته وارد کرده است که شرکت در حال بررسی این چالش و پیدا کردن راه‌حل این موضوع است.  
وی افزود: سالیان گذشته برای بحث بهبود کیفی و آنالیز محصول به خصوص مواد اولیه کربنی از خارج کشور تامین شد که موجب میشود کاهش مصرف برق و کیفیت مناسب داشته باشیم.  

**مشکلی در بازارگردانی نداریم 
همایون دارابی به عنوان بازارگردان سهم با اشاه به ان مهم که  دارا داریوش بازارگردان بیش از ۲۱ نماد است گفت: باتوجه به اینکه ۵ درصد سهام را دریافت میکنیم مشکل خاصی در زمینه بازارگردانی وجود نخواهد داشت از این رو شاهد بازار روان و بدون تنش خواهیم بود.  

کد خبر 25744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =