پیش بینی بورس فردا ۴ بهمن ۱۴۰۱

بورس تهران در روز جاری نیمه اول معاملات را با وضعیتی سبز و پر تقاضا شروع کرد تا جایی که شاخص بورس تهران در این نیمه بیش از ۱۲ هزار واحد افزایش را به چشم دید اما شاخص بورس تهران با چند خط نامه از شورای رقابت حال بدی پیدا کرد و با افت همراه شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اکوایران، در جریان معاملات امروز شاخص بورس تهران پس از افت و خیزهایی در نهایت شاخص با رشد هزار واحدی کار را تمام کرد و شاخص بورس تهران در  همان محدوده یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحدی ایستاد . ارزش معاملات بازار بورس به رقم ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش بازار بورس تهران نیز در محدوه ۶ هزار و ۸۲ (هزار میلیارد تومانی) قرار داشت.

نمادهای تأثیرگذار بازار امروز در سمت منفی‌ها نمادهای خودرو ، میدکو و نماد شپنا بودند و در سمت مقابل نمادهای فملی ، فولاد و نماد بوعلی تأثیر مثبتی را بر روی شاخص بورس تهران گذاشتند.

خبرهای روز 

بورس تهران به شیوه سنتی به نماد خودرویی خیلی وابسته است و از آن به عنوان لیدر خود استفاده می‌کند، شاید این موضوع خیلی درست نباشد اما اتفاقاتی که برای نماد گروه خودرویی ؛ مخصوصا نماد خودرو رخ می‌دهد تاثیر زیادی روی بازار سرمایه داشته است.حداقل در چند سال اخیر این طور بوده است.

امروز در فضای مجازی نامه از شورای رقابت دست به دست می‌شد که عنوان کرده بود خودروهای دو خودرو سازی بزرگ در انحصار کامل قرار دارند و عرضه این خودروها از طریق بورس کالا باید متوقف شود و فلذا عرضه خودرو های گروه دنا ، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا مجاز نیست و همچنین تعیین قیمت این خودرو ها باید طبق مصوبه ۱۴۸ و ۴۴۲ و فرمول Price Cap  مشخص شود.

این موضوع کافی بود تا این لیدر سنتی بازار از حوالی ۳.۵ مثبتی که در حال معامله بود تا صف فروش سقوط کند و رنگ و رخ بازار را دگرگون سازد. از همین رو بازار سرمایه نیز به دنبال خودرویی تمامی ۱۲ هزار واحد رشد خود را پس گرفت و در نهایت کار با یک هزار واحد مثبت شدن تمام کرد تا نیمه دوم پر عرضه‌تر باشد.

در واکنش‌های اولیه به این موضوع وزیر اقتصاد این موضوع را مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط شورای عالی بورس داده شده است. نامه شورای رقابت در شورای عالی بورس مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین با شورای رقابت هم صحبت شده تا تعارض تصمیمات ایجاد نشود.

پس از آن امیر مهدی صبائی اعلام کرد که  شورای رقابت اختیار قانونی لغو عرضه خودرو در بورس کالا را ندارد تا آب پاکی را روی دست شورای رقابت بریزد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها این نکته را نیز افزود که طبق قانون بازار اوراق بهادار، شورای عالی بورس بالاترین رکن بازار سرمایه است و تصویب سیاست‌های کلان بازار سرمایه را به عهده دارد. یکی از وظایف این شورا تعیین خط‌مشی و تدوین قانون و مقررات مربوطه است و کلیه مصوبات شورای عالی بورس برای بورس‌ها لازم‌الاجرا است.

اما رییس بانک مرکزی هم در یک برنامه تلویزیونی در شب گذشته اعلام کرد که تا دو هفته دیگر بازار مبادله ارز و طلا در کشور راه‌اندازی می‌شود. فرزین اعلام کرد هیچ محدودیتی در عرضه ارز وجود ندارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هم امروز اعلام کرده که طرحی مبنی بر بستن تنگه هرمز در دستورکار مجلس نیست. تنها طرحی که امروز در دستورکار است طرح «اقدام متقابل و متناظر با مصوبات اتحادیه اروپا در راستای صیانت از قانون اساسی و منافع و حقوق ملت ایران» است که اعلام وصول شده است.

تحلیل تکنیکی شاخص بورس  تهران

شاخص بورس تهران امروز در جریان معاملات خود پس از افت و خیز های بسیار در نهایت با هزار واحد کار را تمام کرد تا عملا شاخص بورس تهران بدون تغییر خاصی بازار را تمام کند. تا نشان دهد تمامی مفروضات قبلی تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس تهران همچنان مثل روز های قبل پا برجا است.

محدوده یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحدی که به عنوان محدوده ۱۱۳ درصدی موج قبلی هدف الگوی هارمونیک شناخته می‌شود همچنان برای شاخص بورس تهران جذابیت دارد و شاخص در این محدوده در حال نوسان است و از نامه‌های ناگهانی صادر شده توسط نهادهای مختلف ترس و واهمه دارد.

کل

کد خبر 26217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =