قیمت طلای جهانی کاهش نمی‌یابد

قیمت طلا امروز (دوشنبه) ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران منتظر رای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در این هفته بودند.

به گزارش بیداربورس، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۶ درصد افزایش به ۱۹۲۹ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد افزایش به ۱۹۳۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

معامله‌گران چشم‌انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در تاریخ ۳۱ ژانویه تا اول فوریه هستند و بازار به طور کلی انتظار دارد که بانک مرکزی ایالات‌متحده افزایش نرخ بهره را از ۵۰ واحد که در دسامبر اعلام شده بود به ۲۵ واحد کاهش دهد.

قیمت طلا در حال حاضر در آستانه نشست فدرال رزرو در محدوده‌ای تثبیت می‌شود. ایلیا اسپیواک، رئیس کلان جهانی در Tastylive  اظهار کرد که تمرکز اصلی روی سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو خواهد بود.

طلا که یک دارایی بدون بازده است، زمانی که نرخ‌بهره پایین است سود می‌برد زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد. داده‌های روز جمعه نشان داد که هزینه‌های مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه دسامبر کاهش یافت، در حالی که تورم به کاهش ادامه داد که می‌تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا سرعت افزایش نرخ‌های خود را بیشتر کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، اسپیواک افزود: با افزایش نگرانی‌های رشد در اقتصاد ایالات‌متحده، دلار ممکن است افزایش یابد اما من انتظار ندارم طلا کاهش زیادی پیدا کند زیرا احتمالاً بازدهی آن پایین‌تر خواهد بود. بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) نیز در این هفته نشست‌های سیاست‌گذاری دارند. فعالان بازار همچنین وضعیت کووید را در بزرگ‌ترین مصرف کننده شمش در چین زیر نظر داشتند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳.۶۵ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۱۴ دلار و ۵۳ سنت و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۶۳۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.

کد خبر 26499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =