شرایط برای عرضه کل تولید خودرو در بورس فراهم شود

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: روش عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل حذف قیمت‌گذاری دستوری مورد تایید است و امیدواریم میدان برای عرضه همه خودروهای کشور در بورس کالا فراهم شود تا علاوه بر رونق عرضه خودرو در بورس، شاهد رشد شفافیت و خرید آسان مردم از بورس باشیم.

به گزارش بیدار بورس، فرهاد طهماسبی در مورد عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا یک مزیت بزرگ دارد و آن، شفافیت است به طوریکه روند معاملات و قیمت‌ها برای همگان قابل رصد است و این رویه در اقتصاد ما یک حُسن بزرگ است.

وی افزود: در سازوکار عرضه خودرو در بورس جزئیات اطلاعات معامله، اعم از میزان عرضه و فروش، قیمت ها و خریداران مشخص می‌شود و این شیوه به شفافیت اقتصادی کمک خواهد کرد.

طهماسبی اضافه‌کرد: همچنین به دلیل آنکه در بورس کالا شاهد قیمتگذاری دستوری نیستیم، خودرو به مصرف کننده واقعی خود یعنی مردم می رسد و همانند سال های گذشته شاهد انباشت خودرو در دست دلالان نخواهیم بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح‌کرد: مکانیسم تدوین شده در عرضه خودرو در بورس اقدام مثبت و قابل تاییدی است و می تواند به مرور به ارتقای کیفیت خودرو در کشور کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد: میدان برای عرضه همه خودروهای کشور در بورس کالا فراهم شود تا علاوه بر رونق عرضه خودرو در بورس، شاهد رشد شفافیت، خرید آسان مردم از بورس و احیای صنعت خودرو با رسیدن سود حاصل از تولید به تولیدکنندگان باشیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 26504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =