سایپا بزرگترین واردکننده خودرو خواهد شد

مدیرعامل سایپا با اشاره به دو دستور کار سال آینده و نیاز حمایتی بانک ها گفت: این خودروساز در سال جاری اولین و بزرگترین وارد کننده خودرو در بخش خودروهای CBU خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، محمدعلی تیموری در بازدید مدیرعامل بانک گردشگری از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: سال جاری با افزایش تولید، تغییر در ترکیب محصولات و تکمیل خودروهای ناقص کف پارکینگ به درآمد مناسبی دست یافته و فروش تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در شرکت‌های معتبر دنیا ۹۰ درصد هزینه فروش محصول با حمایت بانک‌ها صورت می گیرد ولی در سایپا با توجه به محدودیت های شورای پول و اعتبار مبلغ محدودی دریافت شده و بقیه از محل گردش درآمد شرکت تامین شده است. سال آینده دو موضوع مهم در دستور کار است. افزایش تیراژ تولید و فروش مجموعه به بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در خودروهای داخلی خواهد رسید که نیاز به حمایت بانک‌ها دارد تا بتوان زنجیره تامین قطعات را از طریق خدمات متنوع تامین کرد.

تیموری ادامه داد: سایپا سال جاری اولین و بزرگترین وارد کننده خودرو در بخش خودروهای CBU خواهد شد. سفارش های واردات انجام شده و اولین محموله هزار دستگاهی در حال رسیدن است. باید به سرعت ثبت سفارش بعدی را انجام داد تا خودروهای وارداتی را بر اساس قانون و بطور مناسب در اختیار مردم قرار داد.

محمدرضا فهمی مدیرعامل بانک گردشگری هم گفت: بخش عمده خودرو در سایپا تولید می شود. با ورود محصولات جدید این خودروساز در سال آینده به بازار ارزش افزوده ای در صنعت خودرو ایجاد خواهد شد. این بانک در حوزه خدمات بانکی و تامین منابع ارزی و ریالی با ارائه خدمات متنوع می تواند کمک ویژه ای در جهت توسعه و بسط فعالیت های سایپا داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از قطعات خودرو از خارج تامین می شود و بحث گشایش اعتبارات ارزی از طریق بانک ها در بخش صنعت وجود دارد، بانک گردشگری به دلیل اینکه بخشی از منابع ارزی دولت از حوزه این بانک انجام می شود و از طرف بانک مرکزی به عنوان یکی از مراکز ارائه ارز تعیین شده می تواند نقش مهمی ایفا کند و نیاز سایپا در این موضوع را تامین کند. در حوزه ریالی از طریق اعتبارات اسنادی، حواله ارزی، خرید دین و ضمانت نامه های اوراق گام می توان کمک ویژه ای داشت.

کد خبر 26679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =