کاهش تورم ژاپن در دستان رئیس بانک بعدی است؟

«سیجی کیهارا»، معاون دبیر کابینه ژاپن در پاسخ به این سوال که آیا رئیس بانک مرکزی بعدی باید سیاست پولی فوق‌العاده‌ای را حفظ کند، بر ضرورت دستیابی به اقتصادی که تورم در آن به‌طور ثابت و پایدار افزایش می‌یابد، تاکید کرد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اینوست، «کیهارا» گفت: آنچه مهم است ایجاد شرایط اقتصادی خواهد بود که قیمت‌ها به‌طور ثابت و پایدار افزایش یابد.

وی گفت: رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن را نخست‌وزیر انتخاب می‌کند که به نظر وی مناسب‌ترین فرد است و از نظر ثبات سیاست پولی و اقتصاد کلان مهم است.

کیهارا همچنین در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از افزایش هزینه‌های سوخت و مواد خام، اقدامات بیشتری انجام داد، گفت: دولت آماده است تا در صورت نیاز با انعطاف‌پذیری پاسخ دهد.

وی افزود: الویت در حال حاضر، افزایش دستمزدهاست. دستیابی به افزایش دستمزدها بهترین استراتژی رشد برای ماست.

دولت نخست‌وزیر فومیو کیشیدا یارانه‌هایی را برای محدود کردن قبوض آب و برق و بنزین ارائه کرده و شرکت‌ها را به افزایش دستمزدها تشویق کرده زیرا تصویب نرخ‌های در اثر افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی ضربه خورده است.

انتخاب «کیشیدا» برای جانشینی «هاروهیکو کورودا»، رئیس کل بانک مرکزی ژاپن که دوره ریاستش در آوریل به پایان می‌رسد احتمالا بر اینکه بانک مرکزی به زودی می‌تواند محرک‌های عظیم خود را حذف کند زیرا تورم بسیار بالاتر از هدف دو درصد است، تاثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 26724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =