وعده وزیر صنعت درباره مالیات بر سود مازاد و ادعای نماینده مجلس از رشد اقتصادی

وزیر صنعت وعده بررسی پیش نویس لایحه مالیات بر سود مازاد توسط دولت و در آینده نزدیک داد و نماینده مجلس مدعی رشد اقتصادی در سال جاری شد!

به گزارش بیدار بورس، رضا فاطمی امین پس از حضور در نشست دیروز کمیسیون صنایع مجلس، گفت: گزارشی از عملکرد سال قبل در حوزه رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، صادرات و … در جلسه ارائه شد و اعضای کمیسیون صنایع نگرانی مشترکی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد رشد سال گذشته متداوم باشد، داشتند.

وی افزود: در زمینه مهار تورم و رشد تولید خلأ قانونی وجود دارد که به دو قانون نیاز است. نخست قانون مالیات بر عایدی سرمایه که اکنون مجلس در حال بررسی آن بوده و سبب تنظیم‌گری در بازارهایی که دلالی و واسطه گری وجود دارد مانند خودرو و مسکن می‌شود.

فاطمی امین ادامه داد: دومین قانون موضوع مالیات بر سود مازاد است. این مالیات در برخی کشورها عملیاتی شده و به کنترل گرانی و گران فروشی کمک می‌کند. پیش نویس این موضوع در وزارتخانه آماده و به زودی در دولت مطرح می‌شود و در قالب لایحه به مجلس ارسال خواهد شد. این دو ابزار مالیاتی می‌تواند در کنترل و مهار تورم بسیار مؤثر باشند.

** بررسی عملکرد حوزه صنعت و معدن

مصطفی طاهری نماینده مجلس هم در تشریح نشست دوشنبه کمیسیون صنایع مجلس، گفت: حوزه‌های صنعت و معدن در سال ۱۴۰۱ رشد مثبتی داشت. به گونه‌ای که رشد این حوزه‌ها نسبت به میانگین رشد اقتصادی، حدود ۲ برابر بود.

وی افزود: نرخ رشد تولید سال جاری نسبت به سال گذشته نه تنها کاهش نخواهد یافت بلکه افزایشی خواهد بود.

کد خبر 28655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =