ارزش معاملات فروردین بورس انرژی ایران به ۸۱ هزار میلیارد ریال رسید

بورس انرژی ایران در فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ میزبان معاملات حامل‌های انرژی و اوراق مبتنی‌ بر آن‌ها به ارزشی بالغ‌ بر ۸۱ هزار و ۱۲ میلیارد ریال بود که ۸۴ درصد از این معاملات در تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری انجام شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از بورس انرژی ایران، تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری در ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ شاهد معامله ۳۲۸ هزار و ۲۵۵ تن فراورده به ارزش ۶۷ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۶۱۷ میلیون ریال بود. فراورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و حلال ۴۰۲ در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های آیزوریسایکل، سی‌اس‌او و آیزوفید در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات این ماه را به خود اختصاص دادند.

در ماه نخست فروردین ۶۸۲ هزار و ۳۱۳ ورقه سلف موازی استاندارد به ارزش ۸ هزار و ۷۷۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و ۵۰ هزار و ۱۷۲ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۳ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال خرید و فروش شد.

در این ماه شاهد معاملات ۲۱ هزار و ۵۶۲ برگه گواهی سپرده نفت خام و گواهی سپرده میعانات گازی به ارزش ۵۷۱ میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال نیز بودیم.

بورس انرژی ایران همچنین شاهد معامله ۵۵۸ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۳۸۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۵۵۲ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال و ۶۴ قرارداد آتی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال بود.

کد خبر 29022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =