کنترل هیجانات به واسطه گسترش ابزارهای بورسی 

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وضعیت این روزهای معاملات در بازار سرمایه با سال ۹۹ متفاوت است، گفت: سرمایه‌گذاران از بورس ۹۹ تجاربی را به دست آورده‌اند که مانع از تکرار آن خواهد شد و نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در سال ۹۹ از برخی ابزارها محروم بودیم اما در حال حاضر ابزارهای بازار سرمایه توسعه پیدا کرده‌ است.

سیاوش وکیلی، کارشناس ارشد بازار سرمایه در رابطه با مقایسه بورس این روزها با سال ۹۹ به بیدار بورس، گفت: شرایط فعلی بورس با وجود هشدارهایی که از سوی مسئولان در خارج از بازار سرمایه جهت جلوگیری از تکرار تجربه سال ۹۹ داده می‌شود، ‌ به دلایلی متفاوت است.

وی ادامه داد: در ابتدا می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سرمایه‌گذاران از بورس ۹۹ تجاربی را به دست آورده‌اند که مانع از تکرار آن خواهد شد و نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در سال ۹۹ از برخی ابزارها محروم بودیم اما در حال حاضر ابزارهای بازار سرمایه توسعه پیدا کرده‌اند که در این بین می‌توان به  صندوق‌های مختلف شاخصی و ۴۰۰ صندوق سرمایه‌گذاری با رویکردهای مختلف اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: از سوی دیگر صندوق‌های بازارگردانی بیش از ۱۰۰ همت سهام در اختیار دارند پس پتانسیل این صندوق‌ها مانع از ایجاد هیجانات مشابه سال ۹۹ خواهد شد.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 29247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =