هشدار «ماسک» درباره پاکسازی بزرگ توییتر

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرده بود که توییتر حساب‌هایی که به مدت چند سال فعال نبوده‌اند را پاکسازی خواهد کرد و این اقدام می تواند به کاهش شمار هواداران منتهی شود.

به گزارش بیداربورس، مدیر عامل توییتر اعلام کرده است این اقدام برای آزاد کردن نام‌های کاربری بلااستفاده، مهم خواهد بود. وی پیش از این قول داده بود حساب‌های غیرفعال را از توییتر حذف می‌کند و در نوامبر گفته بود حساب‌هایی که به مدت ۱۵ سال غیرفعال بوده‌اند، پاکسازی خواهند شد. مالک میلیاردر توییتر در ماه اکتبر گفته بود حساب‌هایی که به مدت بیش از یک سال غیرفعال بوده‌اند، ممکن است در معرض حذف شدن باشند.

ماسک در توییت دیگری نوشت: حساب‌های غیرفعال آرشیو خواهند شد اما به جزئیات بیشتری درباره زمان آغاز این فرآیند اشاره نکرد.

طبق سیاست توییتر، کاربران باید حداقل هر ۳۰ روز یک بار به حساب توییتر خود وارد شوند تا از حذف دائمی به دلیل غیرفعال بودن به مدت طولانی، اجتناب کنند.

پس از این که حساب توییتری رادیو عمومی ملی آمریکا (ان پی آر) ارسال توییت در ۵۲ فید توییتری رسمی خود را در اعتراض به برچسبی که توییتر در مقابل حسابش قرار داده و این رادیو را به عنوان یک رسانه وابسته به دولت توصیف کرده است، متوقف کرد، ماسک اوایل ماه میلادی جاری تهدید کرد حساب توییتری این نهاد رسانه‌ای را به شرکت دیگری واگذار خواهد کرد.

ایلان ماسک از اکتبر گذشته که مالک توییتر شد، با هدف درآمدزایی و عمل به وعده مقابله با هرزنامه و ربات‌های ناخوشایند برای کاربران، تغییراتی در این شبکه اجتماعی صورت داده است.

بر اساس گزارش رویترز، توییتر ماه گذشته علامت احراز هویت تیک آبی را از پروفایل هزاران نفر از جمله سلبریتی‌ها، خبرنگاران و سیاستمداران برجسته ای که حاضر نشدند برای حفظ این نشان، پول پرداخت کنند، حذف کرد. ماسک احراز هویت را بخشی از سرویس اشتراک پولی توییتر بلو قرار داده است.

کد خبر 29555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =