توسعه طرح‌های عمرانی _ تولیدی و ایجاد شغل با گسترش صندوق پروژها و شرکت پروژها

همایون دارابی گفت : نقدینگی که در این صندوق پروژه‌ها و شرکت‌پروژه‌ها تزریق می‌شود در راستای توسعه طرح‌های عمرانی _ تولیدی و ایجاد شغل بهره گرفته شده و در نهایت با تکمیل پروژه یک مازاد ارزش قابل نقدی برای سرمایه‌گذاران به دست می‌آید.

به گزارش بیداربورس همایون دارابی مدیرعامل سبدگردان داریوش، در رابطه با ماهیت و روش سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌های پروژه، اظهار کرد: عملکرد صندوق‌های پروژه در اصل همانند سایر صندوق‌های سرمایه‌گذاری است، با این تفاوت که آنچه در این صندوق‌ها موضوع سرمایه‌گذاری قرار گرفته در اصل پروژه ای است که ریسک‌ها و مزیت‌های آن شناسایی شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به خرید یونیت‌های این صندوق‌ها اقدام کنند.

او افزود: در بازار سرمایه دو ابزار صندوق پروژه و شرکت پروژه را داریم که هدف از طراحی آنها تسهیل بخشی در روند تامین مالی پروژه ها در بازار سرمایه است.

مدیرعامل سبدگردان داریوش گفت : صندوق‌های پروژه به واسطه ماهیت‌شان به مرور زمان با تکمیل پروژه‌ ارزش یونیت‌هایشان افزایش می‌یابد، در پایان اجرای پروژه ممکن است مدیران صندوق پروژه به دارندگان یونیت‌ها اجازه دهند تا یونیت خود را با سهام شرکت مالک پروژه تعویض کنند یا آنکه به واسطه فروش پروژه یا انجام عرضه اولیه اصل مبلغ اصل و سود دارندگان تسویه شود.

دارابی گفت: شرکت‌ پروژه‌ها اما شرکت‌هایی هستند که چند پروژه را تملک کرده و بعد از آن شرکت در بازار سرمایه به واسطه افزایش سرمایه اقدام به تامین وجه می‌کند، سرمایه‌گذاران با حضور در افزایش سرمایه‌ها پول خود را به منظور تامین سرمایه پروژه‌ها در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهند.

او خاطرنشان کرد: شرکت پروژه‌ها پس از تکمیل پروژه و رسیدن به سود آوری منافع حاصل از پروژه را به سهامداران اختصاص می‌دهند و سرمایه‌گذاران علاوه بر رشد ارزش دارایی ممکن است از سودهای نقدی خوبی نیز بهره مند شوند.


دارابی تصریح کرد: صندوق پروژه و شرکت‌ پروژه‌ها هردو ابزاری هستند تا سرمایه‌ها به سمت بازار اولیه که محل تولد شرکت‌ها و پروژه‌های صنعتی به شمار می‌آیند، هدایت شوند. این امر افزون بر سود آوری برای سرمایه گذار، هم برای اقتصاد کشور مفید و هم به دلیل شفافیت و نظارت قابل ملاحظه ریسک کمتری برای معامله گران به همراه دارد.

او بیان کرد: نقدینگی که در این صندوق‌ها و شرکت‌ها تزریق می‌شود در راستای توسعه طرح‌های عمرانی _ تولیدی و ایجاد شغل بهره گرفته شده و در نهایت با تکمیل پروژه یک مازاد ارزش قابل نقدی برای سرمایه‌گذاران به دست می‌آید.

مدیرعامل سبدگردان داریوش گفت: بازار سرمایه در گذشته نیز تجربه صندوق پروژه و شرکت پروژه را داشته، شایان ذکر است که شرکت پرژوه تجلی همچنان در بازار در حال فعالیت است.

دارابی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران با خرید یونیت‌های صندوق و سهام شرکت پروژه می‌توانند در بحث تامین مالی پروژه‌ها مثمره ثمر عمل کنند.

منبع: سنا
کد خبر 29603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =