پیشبینی روند آتی شاخص گروه فلزات اساسی در بورس

گروه فلزات اساسی از جمله گروه هایی است که ارزش بازار قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و ۲۵ شرکت را در خود جای داده است. شرکت های بزرگی چون فولاد فملی فخوز فجر ، ذوب آهن و.. را در خود جای داده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادآنلاین سودآوری این گروه بسیار وابسته به پارامترهای خارجی و داخلی می باشد. نرخ دلار و قیمت های جهانی و تعرفه های صادرات و هزینه بالای حمل و نقل؛  تحریم های اقتصادی و تورم، احتمال تغییر قیمت انرژی مصوب دولت برای این شرکت ها از جمله مواردی هستند که بر این گروه اثرگذارند و حاشیه سود شرکت های گروه را متاثر میکنند.

حرکت کاهشی و سپس ساید دلار در ماه اخیر و کاهش قیمت محصولات فلزی در جهان به دلیل تداوم سیاست های انقباضی و عدم توازن عرضه و تقاضا در چین، امار مسکن چین و کاهش تقاصا در بخش ساخت وساز چین، کاهش شاخص فلزات و بی رمقی معاملات را به همراه داشته است.  شاخص گروه فلزات اساسی را در تایم هفتگی با نمای لگاریتمی مورد بررسی قرار داده ایم. همانگونه که مشاهده میشود پس از ثبت پیک تاریخی ۹۹ در حوالی ۱ میلیون و ۶۵۰ هزار واحد وارد یک الگوی زمانبر فلت شدیم که تا اواخر آذر ۱۴۰۱ طول کشید و شاهد افت شاخص تا ۹۲۰ هزار بودیم و در این محدوده شاخه C به صورت یک اندینگ تمام شد و وارد یک الگوی صعودی شدیم.

این رشد که با شکست سقف تاریخی صورت گرفته و تا محدوده پیک جدید یک میلیون و ۸۷۸ هزار واحد نیز ادامه داشته به صورت یک الگوی ترکیبی مد نظر است، که در بخش دوم هستیم. با اتمام b و نزدیک شدن به محدوده یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد انتظار یک رشد خوب  تحت قالب c از Y برای فلزات اساسی می رود.

شاخص فلزات

کد خبر 30145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =