پیش بینی قیمت دلار امروز ۸ خرداد

بازار ارز فردوسی در چند روز اخیر شاهد کاهش نوسانات ارزی و یا به نوعی افت دلار بوده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز ، در چند روز گذشته بازار ارز تهران در انتظار مهمان ویژه بود، مهمانی از عمان که گمانی زنی ها درباره او و هدفش از سفر  به ایران در بین فعالان اقتصادی و سیاسی تا حدودی داغ شده است.

**علامت سلطان به بازار دلار 

بازار ارز فردوسی در چند روز اخیر شاهد کاهش نوسانات ارزی و افت دلار بوده است.  سلطان عمان دیروز با دستار سفید پا به ایران گذاشت؛ شاید نشانه‌ای از این باشد که بن‌هیثم با دست پر به ایران آمده است.

**سلطان ناجی برجام می شود؟ 

هیثم بن طارق آل سعید طی دو روز اقامت در تهران برنامه‌های فشرده‌ای دارد. عمان مدت‌ها نقش میانجی را در منطقه و در مناسبات بین ایران و آمریکا ایفا می‌کند و با ایران روابط حسنه دارد.

همچنین از آنجا که سلطان عمان به کم‌سفر بودن مشهور است اگر سفری انجام دهد حتما در این سفر یک دستورکار مهم دارد. درخصوص دستورکارهای اصلی این سفر نیز تبادل زندانیان، پرونده مذاکرات رفع تحریم‌ها و روابط ایران با کشورهای منطقه به ویژه مصر در صدر گمانه‌زنی‌ها قرار دارد.

**معامله‌گران‌ دلار در انتظار نتایج‌ سفر سلطان

در شرایط کنونی، به نظر می‌رسد اخبار سیاسی روی بازار فردوسی سایه انداخته و معامله‌گران‌ دلار در انتظار نتایج‌ سفر سلطان هستند.

عده‌ای از فعالان اقتصادی از احتمال کاهش  قیمت دلار  در روز جاری سخن می‌گویند. با این حال، عده‌ای دیگر معتقدند معامله گران ارزی تا زمان روشن شدن نتایج این سفر سعی می کنند از  جو هیجانی  خرید و فروش اسکناس آمریکایی پرهیز کنند . 

برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی باور دارند در صورتی که در چند وقت آینده اخبار مثبتی از نتایج این سفر و... منتشر نشود، ممکن است به تدریج دست افزایشی‌ها در بازار دلار بالا برود.

این دسته منتظر خبرهای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ۱۵ تا ۱۹ خرداد هستند.

کد خبر 30228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =