افزایش قیمت گاز در اروپا به خاطر گرمای بی‌سابقه هوا

گرمای بی‌سابقه هوا در اروپا قیمت معاملات گاز دراین قاره را برای ماه ژوئیه ۲.۲ درصد افزایش داده و به ۳۵ دلار و ۷۵ سنت معادل ۳۲.۶۷ یورو در هر مگاوات ساعت رسانده است، یعنی بسیار بالاتر از ۲۵ یورویی که سه هفته گذشته معامله می‌شد.

به گزارش بیداربورس به نقل از اویل پرایس، شاخص قیمت گاز طبیعی در اروپا رو به افزایش است. پیش بینی هواشناسی نشان می دهد اکثر کشورهای شمال غرب اروپا که بزرگترین مصرف‌کنندگان گاز هستند تابستانی گرمتر از حد معمول را حداقل تا اواسط ژوئیه تجربه می‌کنند.
شاخص قیمت گاز اروپا طی روزهای اخیر افزایش یافته که دلیل آن را می توان تعمیرات و نگهداری در پالایشگاه‌های فراوری گاز نروژ و برخی میادین گاز دریایی و همچنین شورش اخیر گروه واگنر در روسیه دانست.قیمت معاملات گاز در بازار اروپا برای ماه ژوئیه ۲.۲ درصد افزایش یافته و به ۳۵ دلار و ۷۵ سنت معادل ۳۲.۶۷ یورو در هر مگاوات ساعت رسیده است، یعنی بسیار بالاتر از ۲۵ یورویی که سه هفته گذشته معامله می‌شد.
تمرکز تاجران بر تقاضای بالاتر به خاطر گرمای هواست. احتمال اختلال در عرضه گاز نروژ که در حال حاضر بزرگترین عرضه کننده گاز در اروپا پس از کاهش عرضه‌ روسیه است هم قیمت گاز را بالا می‌برد.
تحلیلگران عقیده دارند موج گرما مصرف برق را در هفته جاری افزایش می‌دهد که باعث افزایش مصرف گاز هم می‌شود.
ذخایر گاز در سراسر اتحادیه اروپا تا ۲۵ ژوئن ۷۶ درصد پر بودند.

کد خبر 31230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =