کاهش هزینه هم برای اقتصاد انگلیس مفید نبود

رکود کارخانه‌های بریتانیا در ماه ژوئن با توجه به هزینه‌های کمتر عمیق‌تر می‌شود.

به گزارش بیداربورس، یک نظرسنجی نشان داد که سرعت کاهش تولید بریتانیا در ماه ژوئن افزایش یافت و خوش‌بینی‌ها با تضعیف فشارهای قیمتی کاهش یافت.

شاخص مدیران خرید از ۴۷.۱ در ماه مه به ۴۶.۵ کاهش یافت که پایین‌ترین میزان آن در سال جاری و یکی از ضعیف‌ترین شاخص‌ها از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ است. این یازدهمین ماه متوالی زیر آستانه ۵۰ رشد بود.

راب دابسون در اس‌اندپی گلوبال گفت: تولیدکنندگان تحت تأثیر شرایط ضعیف بازار داخلی و صادراتی قرار گرفته‌اند و مشتریان به دلیل عدم اطمینان بازار، افزایش رقابت و هزینه‌های بالا، تمایل بیشتری به تعهد به هزینه‌ها نشان نمی‌دهند.

هزینه‌های پرداخت‌شده کارخانه ها برای مواد و انرژی بیشترین کاهش را از فوریه ۲۰۱۶ داشته است و قیمت‌های تولیدکنندگان برای اولین‌بار از آوریل ۲۰۱۶ کاهش یافت. جدیدترین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که تولید کارخانه‌های بریتانیا در آوریل ۰.۹ درصد کمتر از سال قبل بوده است که کمترین کاهش سالانه از ژانویه ۲۰۲۲ است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک انگلستان شاخص‌های فشار قیمت‌ها را بررسی می‌کند و اعلام کرد که برای کنترل نرخ تورم بریتانیا که در ماه مه بالاترین نرخ تورم در میان اقتصادهای پیشرفته بزرگ و ایتالیا بود، به افزایش نرخ بهره بیشتری نیاز است.

کد خبر 31538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =