بازار سرمایه پتانسیل رشد بیشتری دارد

در حال حاضر بازار سرمایه پتانسیل رشد بیشتری نسبت به سایر بازارهای دارد.

به گزارش بیداربورس، مدیرعامل کارگزاری توسعه معاملات کیان با اشاره به اینکه متغیرهای بنیادی بازار نشان از رشد و پیشرفت بازار سرمایه نسبت به سایر بازارهای موازی دارد، گفت: این امر بستگی به عوامل مختلف سیاسی و اقتصادی دارد.

امیر وفایی با بیان اینکه شرایط بازار امروز با توجه به نرخ دلار و شرایط اقتصادی بسیار متفاوت‌تر از سال ۹۹ است، تصریح کرد: در شرایط فعلی، با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت، بازار سرمایه جذابیت و پتانسیل بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد.

وی بازار خودرو را گران‌ترین بازار در بین بازارهای موازی عنوان کرد و افزود: در عین حال که عرضه خودرو با مسائل و مشکلاتی همراه است، اما قیمت‌ها نیز توجیه‌کننده نیست.

وی ادامه داد: بازار ملک نیز با توجه به قیمت‌های موجود در رکود به سر می‌برد، بازار ارز نیز با توجه به اتفاقات و گشایش‌هایی که پیش‌بینی می‌شود آرام است، با این شرایط به نظر می‌رسد تا پایان سال، بازار سرمایه شرایط بهتر و بازدهی بیشتری نسبت به سایر بازارها داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری توسعه معاملات کیان در ادامه، P/E بازار را در شرایط فعلی بسیار جذاب و اثرگذار در رشد بورس عنوان کرد و در مورد ریسک‌های احتمالی بازار سرمایه گفت: مسائل سیاسی که می‌تواند روی روابط بین‌الملل و تحریم‌ها اثرگذار باشد از جمله مواردی است که بازار سرمایه را تهدید می‌کند.

وفایی در پایان توسعه‌ ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اعم از صندوق‌ها و شرکت‌های سبدگردان و تسهیل فعالیت‌های آنان را مهم‌ترین پیش‌شرط رشد بلندمدت بازار دانست و به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد به صورت غیرمستقیم اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

کد خبر 31697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =