افزایش تعداد سهام "وبصادر" بعد از افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از دو محل

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به برنامه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سلب حق تقدم، گفت: هر سهم برای سرمایه گذاران وفادار تقریبا به پنج سهم تبدیل خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، ضیا ایمانی با اشاره به اینکه در راستای اصلاحات ساختاری نه تنها معاونت های جدید زیرمجموعه بانک صادرات، تعریف و روزآمد شده بلکه تقویت زیرساخت های فنی و نرم افزاری هم در دستور کار قرار دارد به نبض اقتصاد آنلاین اعلام کرد: فرایند افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی از دو محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و سلب حق تقدم سهام در حال انجام است.

در مرحله اول افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سهام تا سقف ۹ هزار میلیارد و در مرحله دوم از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت تا حداقل ۳۰۰ درصد تا پایان سال جاری انجام و هر سهم بانک برای سهامداران وفادار تقریبا به پنج سهم تبدیل خواهد شد.

تقریبا ۸۰ درصد تامین مالی تولید با حمایت نظام بانکی بوده و برهمین مبنا "وبصادر" برنامه ریزی کرده تا سهم از بازار و مشتریان را افزایش داده و توان عملیاتی و نسبت کفایت سرمایه را از ۲۹ صدم تا پایان سال به ۵ برساند. جمع کل سرمایه گذاری های بانک در سال گذشته با افزایش ۱۴.۴ درصدی به  ۴۲.۷ میلیارد تومان و جمع کل دارایی های سال جاری به بیش از ۷۵۱ هزار میلیارد تومان رسیده و با اعمال افزایش سرمایه، توان بانک برای سرمایه گذاری بیشتر خواهد شد.

درآمد زایی سال مالی قبل بانک هم طبق گزارش های منتشره با رشد ۲۴ درصدی به ۶۹ هزار میلیارد تومان رسیده و این روند در سال جاری هم ادامه دارد و می توان پیش بینی کرد درآمد بانک بازهم در سال جاری رشد چشمگیری داشته باشد. همچنین طی سال گذشته رشد ۳۰ درصدی در سپرده گذاری، رشد ۲۹ درصدی در سود خالص نیز ثبت شد و با ادامه سیاست های انقباضی دولت برای فریز کردن نقدینگی های سرگردان، بانک صادرات این قابلیت را دارد که بتواند سپرده های بیشتری را جمع آوری کند و به موازات سود خالص را هم بهبود بخشد.

بانک صادرات ریسک نقدینگی را همواره مورد ارزیابی قرار می دهد. زیرا این مسئله به عدم توانایی در تامین دارایی های نقدی با کیفیت جهت پرداخت بدهی ها، ایفای تعهدات و افزایش دارایی ها مربوط می شود، از این رو علاوه بر پایش روزانه وضعیت مازاد و کسری نقدینگی بانک، مدیریت وضعیت تسهیلات در بازار بین بانکی، سررسید بدهی ها و تعهدات از جمله اوراق بررسی می شود.

از طرف دیگر بانک صادرات در راستای حمایت از تولید در تلاش است تا از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، نقش‌آفرینی کند. به همین دلیل تقویت دارایی های بانک، ظرفیت مهمی برای پشتیبانی از اقتصاد است. این اهداف با اصلاحات زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت‌های بانکداری جامع در سال جاری دنبال می‌شود.

کد خبر 31879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =