۴۶ شهر در وضعیت قرمز کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از خروج تهران و ۲۵ استان از وضعیت قرمز خبر داد و زمان برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم و کنکور را اعلام کرد.

به گزارش بیداربورس،  علیرضا رئیسی پس از جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور حسن روحانی برگزار شد با اشاره به کاهش آمار مراجعه به بیمارستان ها، گفت : از امروز تمام مراکز ۲۶ استان‌ و به جز چهار شهر اهواز، ایلام، بندرعباس و خرم‌آباد از وضعیت قرمز خارج شدند. همچنین تعداد شهرهای قرمز به ۴۶ شهر رسیده و ۲۶۳ شهر با وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد هستند و هیچ شهری هم آبی نیست.

وی ادامه داد: طبق مصوبات، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم با رعایت شیوه نامه های سخت گیرانه بهداشتی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می شود. همچنین کنکور سراسری در روزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ تیر برگزار خواهد شد. آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته هم در روزهای ۶، ۷ و ۸ مرداد، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا دادگستری در ۲۵ تیر و آزمون نظام مهندسی در ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار می شود.

رئیسی افزود: در این میان افراد دارای بیش از ۸۰ سال سن که تاکنون تماسی نداشته اند، می توانند از ساعت ۱۴ امروز وارد سامانه salamat.gov.ir شده و اقدام به اعلام کدملی و شماره تلفن کنند.

کد خبر 3216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =