بانک تجارت فروشنده ۲۰.۹ درصد"ونیکی" شد

بانک تجارت علاوه بر فروش ۵.۹ درصد سهام سیمرغ، درصد کاهش مالکیت و هیات مدیره قدیمی‌ترین شرکت سرمایه گذاری برآمد و آماده فروش ۱۱.۶ هزار میلیارد تومانی ۲۰.۹ درصد سهام " ونیکی" شد!

به گزارش بیدار بورس، بانک تجارت زمینه فروش بلوک ۵.۹۶ و ۲۰.۹۶ درصدی سهام دو شرکت بورسی سیمرغ و سرمایه گذاری ملی ایران  را فراهم کرد تا در صورت انجام معامله از ترکیب سهامداری "سیمرغ" خارج و مالکیت از سهام "ونیکی" را از ۴۱.۹ به ۲۰.۹ درصد کاهش دهد.

براساس این گزارش، "وتجارت" ابتدا چهارشنبه این هفته ۱۱ مرداد اقدام به عرضه نقد بیش از ۷۷ میلیون و ۵۰۵ هزار سهم سیمرغ به قیمت پایه هر سهم ۵۵۱۰ تومان و به ارزش بیش از ۴۲۷ میلیارد تومان خواهد کرد.

سپس سه شنبه ۳۱ مرداد بالغ بر ۷ میلیارد و ۳۳۹ میلیون سهم سرمایه گذاری ملی ایران به قیمت ۱۵۹۰ تومان و به ارزش ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان به صورت نقد روانه میز فروش بورس خواهد شد.

تصمیم به کاهش درصد سهامداری بانک تجارت از "ونیکی" برای اولین بار طی سال های اخیر رخ می دهد. سرمایه گذاری ملی ایران  هم با حضور از ۲۰ اسفند سال ۱۳۵۴،   قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری حاضر در بورس ایران بشمار می رود.

کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا ً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، واریز یا ارائه و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهد.  

کد خبر 32359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =