جذب سرمایه‌گذاران جدید در صنعت برق با تداوم عرضه‌های وزارت نیرو در بورس انرژی

هومن عمیدی گفت: اقداماتی که وزارت نیرو در راستای فروش برق از طریق بورس انرژی انجام داده بسیار مناسب است و سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه خواهد شد.

به گزارش بیدار بورس، هومن عمیدی - کارشناس بازار سرمایه،  در خصوص نقش بورس انرژی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت برق، اظهار کرد: در گذشته پتانسیل‌های زیادی به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت برق کشور وجود داشت اما اکنون به سبب عدم توجه مسئولان به سرمایه‌گذاری مجدد و زیرساخت‌ها، این صنعت دچار مشکلاتی شده است.

او افزود: متاسفانه صنعت برق اکنون تبدیل به یک حوزه سرمایه‌گریز برای سرمایه‌گذاران شده، به نحوی که براساس مستندات سیستم بانکی کشور نیز حتی حاضر به ارائه تسهیلات به این صنعت نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر دو گروه مصرف کننده در صنعت برق وجود دارد؛ مصرف‌کنندگان خانگی و صنایع.

عمیدی افزود: در حالی اکنون بهای تمام شده برق صنایع در اغلب کشورها بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است که این اعداد نشان از قیمت پایین برق صنایع در کشور ما دارد. البته با توجه به مکانیزم‌های بورس انرژی در راستای فروش برق، تا حد قابل توجهی نرخ برق واقعی‌تر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: اقداماتی که وزارت نیرو در راستای فروش برق از طریق بورس انرژی انجام داده، بسیار مناسب است و سبب جذب سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه خواهد شد، اما باید برخی موارد همچون ایجاد فضای شفاف معاملاتی، افزایش حجم عرضه‌ها، تسهیل فرآیند معاملات برای مشارکت صنایع کوچک، متوسط و بزرگ می‌بایست رعایت شود.

عمیدی در پایان گفت: در حال حاضر وزارت نیرو می‌بایست حمایت‌هایی را در خصوص تدوام عرضه برق از طریق بورس انرژی انجام دهد، زیرا در حال حاضر اغلب زیرساخت‌های تولید برق در کشور آسیب دیده و رفع آن نیازمند جذب سرمایه‌گذار از طریق بورس انرژی است.

کد خبر 32388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =