نارضایتی سانفرانسیسکو از ایکس غول‌پیکر ایلان ماسک

یک علامت "ایکس" غول‌پیکر و درخشان، نقطه‌ای از سانفرانسیسکو را نشان می‌دهد که ایلان ماسک می‌گوید قصد دارد شرکتش یعنی پلتفرم پیام‌رسان ایکس یا همان توییتر سابق را حفظ کند اما مسئولان و برخی از مردم شهر، از این وضعیت ناراضی هستند.

به گزارش بیداربورس، این شرکت جمعه گذشته، لوگوی "ایکس" را روی سقف دفتر مرکزی خود در خیابان مارکت نصب کرد اما همسایگان از نور شدید آن شکایت دارند و دپارتمان بازرسی ساختمان سانفرانسیسکو هم اعلام کرده که سرگرم تحقیقات درباره این سازه است.

این اقدام پس از انتشار پستی از سوی ایلان ماسک انجام شد که اعلام کرد با وجود وضعیت اخیر سانفرانسیسکو که باعث شده است شرکت‌ها یکی پس از دیگری، این شهر را ترک کنند، شرکت خود را که به تازگی تغییر نام داده است در سانفرانسیسکو نگه خواهد داشت.

ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی برقی تسلا هم است، دفتر مرکزی این شرکت را در سال ۲۰۲۱، از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد. اما حفظ شرکت" ایکس"(توییتر سابق) در سانفرانسیسکو، می‌تواند نشانه خوبی برای شهری باشد که در تلاش برای احیا از آسیب‌های وارد شده به گردشگری و کسب و کار در دوران پاندمی کووید است.

این منطقه مرکزی شهر است که با کاهش مشاغل در بخش فناوری، خروج خرده فروشان بزرگ و کاهش گردشگری دست و پنجه نرم می‌کند. ترافیک کاهش یافته است زیرا افراد بیشتری از خانه کار می‌کنند و همزمان جرایم بزرگ و بی‌خانمانی، وجهه شهر را مخدوش کرده است.

ماسک نوشت: سانفرانسیسکوی زیبا، در حالی که دیگران تو را ترک می‌کنند، اما ما همیشه دوست تو خواهیم بود.

 با این حال، همه سانفرانسیسکویی‌ها مشتاق دوستی ماسک نیستند. شهروندان در آخر هفته، ویدئویی از لوگوی ایکس غول‌پیکر در حال درخشش ضبط کردند و برخی از نور شدید آن انتقاد کردند.

اداره بازرسی ساختمان سانفرانسیسکو، تحقیقاتی را درباره این سازه آغاز و اعلام کرد و گفت که این سازه، احتمالا قوانین مجوز را نقض کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک بازرس این دپارتمان در گزارش مکتوبی نوشت که نمایندگان شرکت، دو بار از دسترسی مسئولان این نهاد به پشت بام به منظور بررسی این لوگو، جلوگیری کردند. یک بازرس گفت، یک نماینده این شرکت گفته است علامت مذکور موقتی است.

کد خبر 32444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =