وزیر دادگستری به دلیل ارتباط با شرکت پتروشیمی کارت زرد گرفت

۱۴۰ نماینده مجلس به دلیل پرونده شرکت پتروشیمی مستقر در استان مرکزی از پاسخ های وزیر دادگستری قانع نشدند تا آمار کارت های زرد دولت به ۹ مورد افزایش یابد!

به گزارش بیدار بورس، ۱۴۰ نماینده مجلس از توضیحات امین حسین رحیمی درباره علت دخالت در روند رسیدگی به پرونده های قضائی قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند تا آمار کارت های زرد کابینه دولت به ۹ افزایش یابد!

براساس این گزارش، پیش از این هم نمایندگان مجلس طی ماه های خرداد، تیر، مرداد، آذر، دی و بهمن سال قبل به وزیران صنعت (دوبار در تیر و آذر)، کشاورزی، بهداشت و ورزش (دو بار در مرداد و دی) و وزیر ارتباطات، کارت زرد داده بودند.

سئوال محمود احمدی بیغش نماینده شازند و تعدادی دیگر از نمایندگان این بود که علت دخالت رحیمی وزیر دادگستری در روند رسیدگی به پرونده های قضایی که مغایرت روشن با اصل ۱۶۰ قانون اساسی دارد، چیست؟

رحیمی هم پاسخ داد: احمدی بیغش از زمان حضور در مجلس با یک تولیدکننده به شدت درگیر و اتهاماتی را بیان کرد که قابل پیگیری قضایی است. این تولید کننده در زمانی که بیغش نماینده شد با ۱۵۰۰ میلیارد تومان، اقدام به تاسیس شرکت پتروشیمی در حوزه انتخابیه کرد و نماینده شازند هم خواستار تعطیلی کارخانه به دلیل مشکل محیط زیستی است اما طبق اعلام سازمان محیط زیست و سازمان بازرسی این شرکت پتروشیمی هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: این نماینده با یک تولید کننده درگیر و اعلام کرده چرا برای این تولیدکننده وقت ملاقات با رییس مجتمع قضایی گرفته شده است؟ هیچ دخالتی هم رخ نداده و ۸۷۰۰ نامه و ملاقات از سوی نمایندگان با مقامات قضایی هماهنگ شده و از نظر قانونی هم هیچ ایرادی ندارد.

کد خبر 32710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =