بنزین گران میشود؟

مدتی است که شایعه افزایش قیمت بنزین بیشتر به گوش میرسد، هرچه مسئولان اصرار میکنند که بنزین گران نمیشود، مردم با استفاده از حافظه تاریخی و نتیجه تایید و تکذیب‌های گذشته که در نهایت یک روزه عملی شد و رئیس جمهور هم صبح جمعه فهمید؛ به این تکذیب‌ها چندان خوشبین نیستند. دولت سیزدهم اما به نظر میرسد بجای افزایش قیمت بنزین، روش کاهش سهمیه را در پیش گرفته که سر و صدای کمتری هم داشته باشد. البته تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت در روزهای اخیر نیز به این شایعات دامن زده است.

صبح جمعه می‌فهمیم؟

به گزارش بیداربورس مدتی است که شایعه افزایش قیمت بنزین بیشتر به گوش میرسد، هرچه مسئولان اصرار میکنند که بنزین گران نمیشود، مردم با استفاده از حافظه تاریخی و نتیجه تایید و تکذیب‌های گذشته که در نهایت یک روزه عملی شد و رئیس جمهور هم صبح جمعه فهمید؛ به این تکذیب‌ها چندان خوشبین نیستند. دولت سیزدهم اما به نظر میرسد بجای افزایش قیمت بنزین، روش کاهش سهمیه را در پیش گرفته که سر و صدای کمتری هم داشته باشد. البته تعطیلی برخی جایگاه‌های سوخت در روزهای اخیر نیز به این شایعات دامن زده است.

احتمال افزایش قیمت بنزین و پروژه نفوذ در دولت

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر خلاف وعده اکثر مسئولان و تکذیبه های متعدد دولت از احتمال گرانی بنزین خبر داد و گفت: آزمون و خطاها مانند گذشته برای آماده سازی جامعه درباره افزایش قیمت سوخت است  تا بتوانند سیاست‌ها را اعمال کنند. بنابراین تصور می شود احتمال افزایش قیمت بنزین وجود دارد.

کمبود یا افزایش قیمت بنزین، صحت ندارد

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی : در پی افزایش تقاضای مصرف بنزین و به دنبال افزایش سفرهای تابستانی در روزهای اخیر، فرایند تامین سوخت برخی جایگاه‌ها، با تاخیر مواجه شده است. در تلاشیم تامین سوخت این جایگاه‌ها، با کمترین تاخیر، ادامه یابد. تعیین سقف عرضه سوخت‌گیری از کارت، به معنای تغییر قیمت سوخت نیست و هیچ قانون و مصوبه‌ای در این راستا نداریم.

تعیین سقف برای عرضه سوخت

طرح موسوم به "سقف سوخت گیری" و استفاده از کارت‌های شخصی برای دریافت سوخت از اسفند ماه سال پیش آغاز شد. تا آن زمان حدود ۹۰ درصد سوختگیری‌ها با کارت جایگاه‌داران انجام می‌شد. به این ترتیب اجبار استفاده از کارت‌های شخصی به نوعی جیره‌بندی کردن سوخت محسوب می‌شود که علت آن عدم تناسب ظرفیت تولید با مصرف داخلی است.

" به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تا پایان شهریورماه ما باید حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ خودروهای نفت گازسوز مجاب شوند که از کارت‌های سوخت مختص خودروی خود استفاده کنند. "

محدودیت سوختگیری در تهران ۴۰ لیتر شد

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت:

  • با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ مدل روبرو ۱۵ لیتری ۲۰ لیتری ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری هستیم که نسبت به شهرها متفاوت است.
  • سوختگیری با کارت سوخت شخصی با ۳ مدل ۳۰ ۴۰ و ۶۰ لیتر است.
  • بین سوختگیری یک فرد از کارت شخصی باید حداقل 8 ساعت فاصله زمانی وجود دارد.
  • در تهران ۲ روز است که محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.
منبع: بیدار بورس
کد خبر 32889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =