فولاد ایران قابل رقابت با محصول مشابه در بازارهای جهانی است

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه کیفیت فولاد ایران قابل رقابت با محصول مشابه در بازارهای جهانی است، گفت: فولاد، در حال حاضر با قیمت کمتر از بازارهای جهانی عرضه می‌شود و درصورت برداشتن تحریم‌ها، افزایش صادرات فولاد کشور با قیمت بهتر را خواهیم داشت.

به گزارش بیداربورس، سید رسول خلیفه‌سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درخصوص تاثیر رفع تحریم‌ بر صنعت فولاد گفت: واردات برخی مواد اولیه، قطعات و تجهیزات با رفع تحریم‌ها آسان خواهد شد اما آن‌چه نسبت به آن هراس داریم، واردات کالاهایی است که به قدرکفایت در کشور تولید می‌شود.

او گفت: کیفیت فولاد ایران قابل رقابت با محصول مشابه در بازارهای جهانی است اما در حال حاضر با قیمت کمتر از بازارهای جهانی عرضه می‌شود و درصورت برداشتن تحریم‌ها، افزایش صادرات فولاد کشور با قیمت بهتر را خواهیم داشت.

خلیفه سلطانی با اشاره به کاهش بهای تمام شده تولید در صورت رفع تحریم‌ها افزود: رفع تحریم در واقع می‌تواند تنگنای صادرات فولاد و مشکلاتی نظیر افزایش بهای تمام شده صادرات و هزینه بالای واردات قطعات، تجهیزات و تکنولوژی را رفع کند و صادرات فولاد کشور را افزایش دهد و از آن سو می‌توانیم تجهیزات را ارزان‌تر وارد کنیم.

به گفته خلیفه سلطانی برداشتن تحریم منجر به رونق خطوط تولید و توسعه کشور می‌شود اما باید در نظر داشت که برداشتن تحریم‌ها به نظام توسعه‌ای فولاد لطمه نزند.

همچنین بهادر احرامیان، مدیرعامل فولاد یزد و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: به دلیل نداشتن مراودات بانکی و دور زدن تحریم‌ها فولاد صادراتی ایران مشمول هزینه‌های اضافی باربری در حدود ۲۰ تا ۵۰ دلار در هر تن می‌شود که در صورت رفع تحریم‌ها هزینه‌های باربری کاهش می‌یابد و ارزش افزوده بیشتری از صادرات فولاد و محصول تولیدی نصیب کشور خواهد شد.

احرامیان با اشاره به اینکه بخش بزرگی از چالش‌های بخش فولاد ناشی از مسائل داخلی است گفت: قیمت‌گذاری دستوری، عدم اعطای مجوز صادرات، ابهام در الزامات داخلی در بخش فولاد مشکل‌ساز شده و باعث کاهش صادرات فولاد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شده است و امیدواریم با برداشتن تحریم‌ها افزایش صادرات در این بخش داشته باشیم.

کد خبر 3300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =