حاشیه‌ای در خرید سهام ایران خودرو وجود ندارد

پس از خرید سهام بلوکی ایرانخودرو توسط گروه بهمن گمانه زنی هایی در خصوص قصد گروه کروز به عنوان سهامدار عمده گروه بهمن برای اخذ سیت هیئت مدیره به عنوان سهامدار عمده در فضای مجازی پیچید که گروه کروز در بیانیه ای در این خصوص شفاف سازی کرده است.

به گزارش بیداربورس، در این بیانیه آمده است که روز شنبه بلوکی از سهم بانک صادرات در شرکت ایران خودرو معامله شد و صحت این معامله نیز توسط ناظران قانونی بازار تایید شد. این بلوک که 3.36درصد از کل سهام ایران خودرو را تشکیل می‌دهد طی معامله‌ای در بازار بورس از بانک صادرات به شرکتی خودروساز به نام گروه بهمن منتقل شد.

همانطور که استحضار دارید، این معامله در یک فضای رقابتی و با امکان خرید هزاران شرکت سرمایه گذاری و... در بازار بورس انجام شد که پس از چهار مرتبه قیمت گذاری در نهایت گروه بهمن موفق به خرید این بلوک سهم گشت.

بنابراین، از این پس منافع حاصل این سرمایه گذاری نصیب تمامی سهامدار این گروه خواهد شد و سناریو نویسی در خصوص این معامله برخلاف قواعد اخلاقی تجارت و اصول حرفه‌ای است و این معامله بر اساس قوانین حاکم بر بازار سرمایه انجام شده و شبهه و حاشیه‌ای بر آن وارد نیست.

از سویی دیگر، به طور کلی در معاملات بورسی شرکت‌ها با ترکیب سهامدار از صنعت‌های مختلف اعم از خودرویی، قطعه ساز، پتروشیمی، سیمانی و مالی و... حضور دارند. سناریو نویسی برای ترکیب سهامداران معاملات بورسی، درکی غیرحرفه‌‎ای از ماهیت معاملات در بازار بورس است و چنین تصوری در نهایت شرکت‌های بورسی را از انجام معاملات ناتوان می‌کند. لذا با این رویکرد عملا هیچ شرکت حقوقی نمی‌تواند به دلیل وجود یک یا چند سهامدار مرتبط اقدام به خرید سهام مجموعه‌های صنعتی، تولیدی و مالی و... کند.

در نهایت باید یادآور شویم، کروز یک شرکت قطعه ساز و جزو 55 شرکت برتر ایران است و هرگز رویکرد انحصاری ندارد و این نگاه را بر خلاف مصالح ملی و صنعت خودرو می‌داند.  همچنین این شرکت با همکاری بیش  300 قطعه ساز تلاش می‌کند صنعت خودروسازی کشور توسعه پیدا کند.

منبع: بیدار بورس
کد خبر 33228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =