تغییر نرخ تسعیر ۳۷ هزار تومانی ارزهای صادراتی تکذیب شد

سخنگوی مرکز مبادله گفت: سیاست جدیدی در خصوص تغییر نرخ تسعیر ارزهای صادراتی به این مرکز ابلاغ نشده و روند سابق کماکان برقرار است.

به گزارش بیداربورس، اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران ضمن رد شایعات مطرح شده در خصوص تغییر نرخ تسعیر ۳۷۵۰۰ تومانی ارزهای صادراتی در مرکز مبادله ایران اعلام کرد: مرکز مبادله ایران به عنوان یک بستر معاملات و کشف نرخ ارز فعالیت خود را جهت تامین و تخصیص نیازهای ارزی صادرکنندگان -واردکنندگان و عموم متقاضیان ارز بر اساس سیاستهای ابلاغی بانک مرکزی انجام می دهد و ورودی نسبت به سیاست گذاری ارز ندارد و نهاد سیاست گذار ارزی در کشور نیست.

سخنگوی مرکز مبادله در ادامه اعلام کرد: سیاست جدیدی در خصوص تغییر نرخ تسعیر ارزهای صادراتی به این مرکز ابلاغ نشده و روند سابق کماکان برقرار است.

اصغر بالسینی تشریح کرد: مکانیسم فعالیت تالار حواله ارز مرکز مبادله ایران بر اساس عرضه و تقاضاست درهمین راستا شایعات بی اساس مطرح شده با هدف بر هم زدن تعادل بازار ارز که در ماههای اخیر روند با ثباتی داشته، صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم، در روزهای اخیر برخی کانالهای تلگرامی فعال در حوزه بازار بورس با خبرسازی درحوزه قیمت ارز مباحثی در خصوص افزایش ۳۰ درصدی نرخ تسعیر ارز صادرات غیر نفتی تا دو هفته آتی را مطرح کرده بودند.

منبع: تسنیم
کد خبر 33352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =