قیمت گذاری خوراک و گاز صنایع پتروشیمی فرموله شد ؛ بازگشت به ۶ ماه قبل

به گفته مهدوی ابهر دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت ، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک و گاز صنایع بود.

به گزارش بیداربورس مهدوی ابهر دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی در گفت‌وگو با بورس۲۴ عنوان کرد: نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت ، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد ، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک  و گاز صنایع بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد:  نمایندگان وزارت صمت به دلیل موضوع قیمتگذاری گاز صنایع در جلسات حضور دارند و از قضا پیشنهادهات سازنده ای درباره فرموله شدن قیمت خوراک و گاز دارند از جمله این که باید در محاسبات قیمت گاز در هاب های  ( FFT و NBP اروپا) در محاسبات مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین بیان کرد: به عنوان انجمن شرکت‌های پتروشیمی، نظر ما این است که برای  هاب اروپا در فرمول قیمت‌گذاری وزن بیشتری قایل شوند و فرمول به گونه‌ای باشد که برآیند آن (شامل چهار هاب بین‌المللی هنری، آلبرتا، FFT و NBP ) نباید بیشتر از ۱۲ تا ۱۴ سنت باشد. همچنین نرخ گاز سوخت هم حداکثر ۵۰ درصد خوراک  محاسبه شود. 

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی معتقد است که اگر قیمت گذاری با این شیوه مصوب و ابلاغ شود ، از همین تاریخ  قابل اجرا است و عطف به ماسبق نمی‌شود.یعنی قیمت خوراک واحدهای های پتروشیمی در ۵ ماه سپری شده از سال همان ۵۰۰۰ تومان است/بورس۲۴

کد خبر 33361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =