کاهش ذخایر نفت آمریکا، نفت را صعودی کرد

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر آماری که کاهش ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و دورنمای مثبت اوپک از تقاضا برای نفت، افزایش یافت.

به گزارش بیدار بورس، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۲۱ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۴۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت با ۱۵ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۶۸ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با ۳۶ سنت و نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش بسته شده بود.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی نوشتند: نفت خام با پیش بینی سرمایه گذاران از یک دورنمای روشن برای تقاضا افزایش قیمت پیدا کرده است. دلار ضعیف هم از رشد قیمت نفت حمایت کرده است.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به هفتم ماه مه به میزان ۲.۵ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند این ذخایر ۲.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده باشد.

این کاهش ذخایر پیش از وقوع حمله سایبری به شرکت کلونیال پایپ لاین بوده است که در نتیجه آن بزرگترین اپراتور شبکه خطوط لوله سوخت آمریکا ناچار شد سیستم خود را که بیش از ۲.۵ میلیون بشکه در روز سوخت منتقل می کند، تعطیل کند. تعطیلی شبکه کلونیال به روز ششم رسیده و این شرکت اعلام کرده امیدوار است بخش بزرگی از شبکه خود را تا پایان هفته راه اندازی کند.

در این بین بازار ملتهب مانده است زیرا جایگاههای سوخت از فلوریدا گرفته تا ویرجینیا با هجوم رانندگان برای پر کردن باک بنزینشان و افزایش قیمتها، روز سه شنبه با کمبود سوخت روبرو شدند.

انجمن اتوموبیل آمریکا اعلام کرد میانگین قیمت بنزین به دو دلار و ۹۹ سنت در هر گالن رسیده است که بالاترین میزان از نوامبر سال ۲۰۱۴ است.

قیمت نفت همچنین از جدیدترین گزارش اوپک که پیش بینی خود از روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را تغییر نداد و همچنان احیای قوی تقاضا را انتظار دارد، حمایت شد. اوپک پیش بینی کرد تقاضا برای نفت امسال ۵.۹۵ میلیون بشکه در روز رشد می کند که این برآورد نسبت به گزارش ماه پیش تغییری نداشت اما دورنمای تقاضا در سه ماهه دوم را به دلیل افزایش آمار ابتلا در هند به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، در گزارش ماهانه اوپک آمده است: هند در حال حاضر با چالشهای جدی مربوط با شیوع کووید ۱۹ روبروست و بنابراین وضعیت جاری تاثیر منفی در روند احیای این کشور در سه ماهه دو خواهد گذاشت اما انتظار می رود روند احیای رشد هند در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کند.

کد خبر 3348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =