پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۸ شهریور

قیمت دلار در چند روز گذشته بی‌جان شده و در یک محدوده خاص در نوسان بوده است؛ برخی از معامله‌گران می‌گویند که اسکناس آمریکایی در بازار فردوسی به درون چاله افتاده است.

به گزارش بیداربورس به نقل از اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در روزهای اخیر دچار سکته شده و قیمت دلار در یک محدوده خاص در چاه افتاده و توان بالا رفتن از آن را ندارد.

به عقیده فعالان اقتصادی عوامل مختلفی در کم شدن حرارت بازار تابستان اثر گذار بوده است. برخی از این افراد کاهش ریسک‌های سیاسی را عامل ثبات بازار می‌دانند و برخی دیگر از حمایت‌های بانک مرکزی سخن می‌گویند. در این میان عده ای نیز بر این باورند که با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی شرایط بازار به حالت نیمه تعطیل درآمده و معاملات خرد غیررسمی که عمدتا عامل شکل‌گیری نوسان در بازارند کمتر از پیش صورت می‌پذیرند. 

از سوی دیگر، به نظر می رسد که معامله گران دلار در انتظار سفر معاون گروسی به تهران هستند.

رافائل گروسی رییس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی روز قبل گفت که ایران در رابطه با برخی مسائل شفاف سازی نکرده و این موضوع باعث نگرانی است. به نظر می رسد همین مسئله باعث نوسان دلار در مثلثی شد که مدتی است در آن گرفتار است. در حال حاضر کف حمایتی مثلث در محدوده ۴۹ هزار تومان ایجاد شده و سقف مثلث در محدوده ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان شکل گرفته است که خروج دلار از هر طرف جهت حرکت دلار در همان سو را مشخص خواهد کرد.

 برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی باور دارند در شرایط کنونی احتمالا سفر معاون گروسی به ایران در کوتاه مدت مهم ترین عاملی است که در تعیین قیمت دلار و فضای حاکم بر بازار ارز نقش خواهد داشت.

کد خبر 33488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =