وعده حل ۷ روزه مشکل بورس با وجود عمر ۷۰۰ روزه دولت محقق نشد !

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ادعای حل ۷ روزه مشکل بورس توسط یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با وجود عمر ۷۰۰ روزه دولت، محقق نشده است.

به گزارش بیداربورس، محمدرضا باهنر با بیان اینکه دولت جدید چهار تا پنج اقدام اساسی انجام داده که در دولت‌های قبلی چندان پیگیری نمی‌شد به ایسنا اعلام کرد: شفاف‌سازی گردش‌های مالی یکی از این موارد است‌.

درآمدهای مالیاتی ظرف دو سال اخیر به دو برابر افزایش یافته بدون اینکه به مودیان مالیاتی خرد فشار وارد شود. گردش‌های مالی پنهان و اقتصاد زیرزمینی و فرارهای مالیاتی کشف شده و مالیات به حق دریافت می‌شود.

در مورد بهبود فضای کسب‌ و کار هم به صادر کنندگان مجوز اخطار و با این اقدام رتبه فضای کسب‌ و کار حدود ۳۰ تا ۴۰ رتبه اصلاح شد. پیوستن به بریکس و شانگهای و ارتباطات با همسایگان و به ویژه عربستان هم گام‌های مثبتی است.

زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری یکی از نامزدها گفت اگر رئیس‌جمهور شود ۷ روزه مشکل بورس را حل می‌کند اما ۷۰۰ روز گذشته و کسی مشکل را حل نکرده است.

شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌های خصولتی که جواب دولت و بخش خصوصی را نمی‌دهند و درآمدهای مطلوبی هم دارند و حیاط خلوتی برای دستگاه‌های دولتی است باید سامان پیدا کند.

دولتی‌ها و خصولتی‌ها یا تنگ‌نظر بوده یا رقیب را نمی‌پسندند یا می‌خواهند کار انحصاراً در اختیار باشد و بخش خصوصی را میدان نمی‌دهند. شرکت‌هایی بودند که ۲۰ هزار نیرو در ایران داشتند اما الان به ۳ هزار نفر رسیده است.

برخی تصمیمات اقتضایی هم گرفته می‌شود. چند وقت پیش گفتند خودرو به بورس می‌رود این موضوع قیمت‌ها را پس و پیش کرد و صبح روز بعد اعلام شد این اتفاق رخ نمی‌دهد. با همین دو جمله اثرات مالی و اقتصادی فراوانی برجا می‌ماند. برخی ورشکسته می‌شوند و برخی قوت می‌گیرند. یا گفته شد خودرو در سامانه به فروش می رسد.

ماجرای ثبت‌نام برای خودرو مثل ماجرای بلیت بخت‌آزمایی شده است، ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند و اسم ۵ هزار نفر درمی‌آید. موارد متعددی مراجعه کردند که اسم درآمده اما پول ندارند. اصل این کار غیرمنطقی است.

سالانه ۱.۲ میلیون خودرو نیاز است و مصرف‌کننده واقعی سالی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر بیشتر نیستند. مابقی همان ماجرای بلیت بخت‌آزمایی را تجربه می‌کنند، خودروها را می‌خرند و می‌فروشند و با خودرو اصطلاحاً بازی می‌کنند. این‌ در حالی است که خودروسازان تاکید دارند بر روی هر خودرو ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان ضرر می‌کنند.

شرکت‌های خودروسازی ورشکستگی دارند و بیشتر بانک‌ها هم با ناترازی مواجه اند. صندوق‌های بازنشستگی هم این ناترازی را تجربه می‌کنند. این‌ها کارهایی است که دولت باید پیش ببرد و مشکل را حل‌ کند.

کد خبر 33519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =