۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
ظرف اصلاح بازار پر شده

گزارش‌های ۱۲ماهه در هفته پیش رو، مهمترین رویداد بازار خواهند بود. توقف‌ها و بازگشایی‌هایی که به سبب حضور در مجامع صورت می‌گیرد و متقارن شدن دامنه نوسان نیز از جمله مواردی است که بر بازار اثر خواهد داشت. حالا با حضور یک سهم در گره معاملاتی، دامنه آن ۱۰درصد می‌شود و حجم مبنای بسیاری از نمادها نیز از ۵میلیارد تومان به ۱.۵میلیارد تومان رسیده است.

نوسانات شدید سهام پس از مجامع

ازاین زاویه بازگشایی پس از مجمع و مشمول گره معاملاتی شدن باعث می‌شود تا نوسانات شدیدی در برخی نمادها مشاهده گردد و طبعا پس از ثبت یک ریزش، شاهد برگشت نمادها خواهیم بود. گزارش‌های ۱۲ماهه به همراه نزدیک شدن به زمان تقسیم سود باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران DPS محور بخشی از نقدینگی خود را وارد بازار کنند.

گزینه هایی برای خرید

روند خروج پول تضعیف شده و تا حدی شاهد ورود پول حاصل از فروش صندوق‌های درآمد ثابت هستیم. بازار به لحاظ زمانی، ظرف اصلاح را پرکرده و نیازمند یک دوره تثبیت است. اگر انتخابات و مذاکرات در جریان نبود، با اطمینان بالا می‌شد رای به صعود منطقی و متناسب بازار داد اما هم‌اکنون باید با احتیاط نسبت به آینده صحبت کرد.
آنچه بازار نشان داده این است که فعلا شرکت‌هایی که DPS محور بوده و P.e تحلیلی آنها در محدوده اعداد منطقی است، جای نگرانی ندارند و فشار فروش بر آن ها کمتر است. افراد ریسک گریز می‌توانند بر اساس گزارش‌های ۱۲ماهه و سیاست تقسیم سود و همچنین وضعیت درآمدی شرکت طی ماه‌های اخیر گزینه‌هایی برای خرید بیابند.

مولفه هایی برای پیدا کردن سهم پرپتانسیل

"پایین بودن p.e ttm در مقایسه با هم‌گروهان"، "عدم بازدهی مثبت طی هفته‌های اخیر"، "نزدیک بودن به کف‌های قیمتی تست شده در ماه‌های اخیر"، "گزارش ۱۲ماهه مناسب"، "تقسیم سود بالا" و "تقویت درآمد و نرخ فروش در هفته‌های اخیر"، مولفه‌هایی است که سرمایه‌گذار را به یافتن یک نماد پرپتانسیل هدایت می‌کند.

کد خبر 3441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =