عرضه امروز دو بلوک ۵.۱ و ۷ درصدی از سهام "شصفها و گنگین"

دو بلوک ۵.۱۳ و ۷ درصدی دو شرکت پتروشیمی اصفهان و اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان امروز با ارزش ۳۴۶.۲ میلیارد و ۱.۳ هزار میلیارد تومان آماده فروش شد.

به گزارش بیداربورس، امروز طبق برنامه اعلامی ، دو بلوک ۵.۱۳ و ۷ درصدی دو شرکت پتروشیمی اصفهان و اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان با ارزش ۳۴۶.۲ میلیارد و ۱.۳ هزار میلیارد تومان روانه میز فروش شد.

**شرایط عرضه بلوک ۵.۱۳ درصدی "شصفها"

بر اساس این گزارش، بلوک ۵.۱۳ درصدی سهام پتروشیمی اصفهان از سوی سهامدار حقیقی توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی بطور عمده و نقد در تابلو نارنجی بازار پایه روانه میز فروش می شود.

به این ترتیب، مقرر شده بیش از ۱۵.۴ میلیون سهم "شصفها" با موضوع فروش اوراق بهادار بازداشتی، امروز پنجم مهر از طریق کارگزاری بانک ملی عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۲۲۴۷۰ تومان، ارزش معامله ۳۴۶.۲ میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۳۴.۶ میلیارد تومان تعیین شده است.

کارگزار خریدار باید سپردة حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد قیمت پایه کل را بصورت نقد یا ضمانتنامۀ بانکی بدون قید و شرط (حداقل سه ماهه) از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز یا تحویل داده و تأییدیه را به معاونت عملیات و نظارت بازار فرابورس ارائه دهد.

**شرایط عرضه بلوک ۷ درصدی "گنگین"

همچنین بانک گردشگری که ۲۵ تیر اقدام به فروش بلوک ۷ درصدی سهام شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان کرده بود برای دومین بار در صدد عرضه عمده و نقد یا شرایطی در تابلوی زرد بازار پایه برآمد.

بر این اساس ، مقرر شده ۲۱۰ میلیون سهم "گنگین" یکشنبه ۹ مهر از طریق کارگزاری توسعه سهند عرضه شود. در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۶۲۶۰ تومان، ارزش معامله ۱.۳ هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۱۳۱.۴ میلیارد تومان تعیین شده است. (قیمت واگذاری قبلی هر سهم ۷۵۰۰ تومان و ارزش معامله ۱.۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.)

خریدار در صورت خرید نقدی موظف است کل مبلغ مورد معامله را حداکثر طی دو روز کاری از تاریخ معامله پرداخت کند. در صورت تمایل به خرید شرایطی از تاریخ مشخص شدن برنده مزایده ۲۰ درصد از ارزش معامله باید به صورت نقدی پرداخت و الباقی ثمن معامله معادل ۸۰ درصد ارزش معامله طی سه فقره چک در قالب سه قسط مساوی با فواصل یک ماهه و نرخ سود سالانه طبق مصوبه شورای پول و اعتبار در وجه فروشنده ارائه شود که تاریخ اولین چک یک ماه پس از قطعی شدن معامله در فرابورس است.

کد خبر 34428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =