تحول نگاه‌ها به تامین مالی از طریق بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس گفت: امیدواریم بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بتواند نقش خوبی را در تامین مالی پروژه‌ها انجام دهد. این بازار در بسیاری از کشورها وجود دارد و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در آن ساماندهی شده‌اند.

به گزارش بیداربورس مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بیان کرد: یکی از مشکلات کنونی اقتصاد، تامین مالی بنگاه‌ها بویژه پروژه های ناتمام است. اقتصاد ما عادت کرده در تنگناهای مالی سراغ سازوکار بانک‌ها برود.

وی افزود: فرصت مناسبی است که بازار سرمایه بتواند سهم تامین مالی را افزایش دهد که این کار نیازمند طیف جدیدی از ابزارها است. بازار سرمایه از ظرفیت بالایی برای افزایش سهم تامین مالی اقتصاد برخوردار است.

عشقی گفت: ابزارهای مورد نیاز برای تامین مالی ریسک‌های متفاوتی دارد، از جمله اینها تامین مالی پروژه ها است و لازم بود بازار جدیدی برای این دسته از تامین مالی ها ایجاد شود. امیدواریم بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بتواند نقش خوبی را در تامین مالی پروژه‌ها انجام دهد. این بازار در بسیاری از کشورها وجود دارد و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای در آن ساماندهی شده‌اند.

وی افزود: در این پذیره‌نویسی ۹۵ هزار نفر شخص حقیقی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس را خریداری کردند و ۳۰۰ شحص حقوقی هم این سهام را خریداری کردند.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: این اتفاق نتیجه نخستین سفر استانی ارکان بازار سرمایه بود که خوشبختانه سفرهای استانی با استقبال خوبی مواجه بوده و موجب تحول نگاه‌ها به تامین مالی از بازار سرمایه شده است و قطعا باید این سفرها ادامه پیدا کند.

وی گفت: یکی از مزایایی پذیرش پروژه‌ها در بازار سرمایه ارائه گزارشات ماهانه به صورت مستمر است و هیات مدیره باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

کد خبر 34642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =