۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تحلیل تکنیکال شاخص کل

تحلیل تکنیکال شاخص کل بازارسرمایه را از اینجا بخوانید.

تایم‌فریم هفتگی :

شاخص کل بورس در تایم‌فریم هفتگی پس از عبور از محدوده سقف قبلی خود در ۲،۱۰۰،۰۰۰ واحد تا سطح ۱۲۷.۳% ریتریسمنت اصلاح قبلی در ۲،۵۰۰،۰۰۰ واحد پیشروی کرد و پس‌ازآن مجدداً وارد فاز اصلاحی شده و هم‌اکنون در قالب این اصلاح به محدوده حمایتی (۱،۸۹۰،۰۰۰-۲،۰۳۵،۰۰۰) واحد رسیده است و احتمالاً در روزهای آینده به ابر کومو در این تایم فریم نیز برخورد خواهد کرد.

مادامی‌که شاخص کل در تایم‌فریم هفتگی بالای محدوده ۱،۹۰۰،۰۰۰ واحد قرار داشته باشد، دیدگاه صعودی نسبت به آن خواهیم داشت و انتظار اتمام اصلاح و تشکیل موج صعودی جدید را داریم.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

تایم‌فریم روزانه :

در تایم‌فریم روزانه و همان‌طور که در تصویر مشخص است و با توجه به شکست پرقدرت سطح حمایتی (۲۰۵۰۰۰۰-۲۰۸۰۰۰۰) واحد به سمت پایین، انتظار نزول بیشتر شاخص و برخورد آن با محدوده حمایتی بعدی در (۱۹۳۰۰۰۰-۱۹۵۰۰۰۰) واحد را خواهیم داشت.

واکنش شاخص نسبت به این محدوده حمایتی تعیین‌کننده خواهد بود و در صورت واکنش مثبت شاخص نسبت به آن، انتظار تشکیل موج صعودی جدید و در صورت از دست رفتن آن، انتظار نزول بیشتر تا محدوده حمایتی بعدی در (۱۷۸۰۰۰۰-۱۸۴۰۰۰۰) واحد را خواهیم داشت ولی برای تحلیل دقیق‌تر رفتار شاخص لازم است تا ابتدا برای برخورد شاخص با محدوده اول صبر کنیم.

تحلیل تکنیکال شاخص کل

جمع‌بندی :

با توجه به حضور شاخص درون محدوده حمایتی هفتگی در (۱،۸۹۰،۰۰۰-۲،۰۳۵،۰۰۰) واحد به نظر می‌رسد پس از تکمیل اصلاح در تایم‌فریم روزانه می‌توانیم انتظار تشکیل موج صعودی جدید تا محدوده‌های مقاومتی (۲،۰۵۰،۰۰۰-۲،۰۸۰،۰۰۰) و (۲،۱۴۵،۰۰۰-۲،۱۶۵،۰۰۰) واحد را داشته باشیم.

همچنین مناطق حمایتی مورد نظر و مستعد جهت اتمام اصلاح و تشکیل موج صعودی جدید، به ترتیب در محدوده‌های (۱،۹۳۰،۰۰۰-۱،۹۵۰،۰۰۰) و (۱،۷۸۰،۰۰۰-۱،۸۴۰،۰۰۰) واحد قرار دارند.

تحلیلگر: سید محمدعلی خضری، تحلیلگر تکنیکال شرکت سبدگردان آمیتیس

منبع: بیدار بورس
کد خبر 34809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =